husmus &2 Skrevet 2. april 2010 #27 Skrevet 2. april 2010 Her var det all done, men det er en stund siden han begynte å si det. I det siste har det gått i there it is, men det skal litt velvilje til for å skjønne at det er det han sier. Og irriterende nok så sier han fettern sitt navn og ikke sitt eget takket være bestefaren. Men men.
Gjest yrild Skrevet 2. april 2010 #28 Skrevet 2. april 2010 He he I dag sa han "det er måne(n) flere ganger når jeg spurte hva er det og pekte på månen. Tror nesten han oppfatter "det er" som et ord... :-)
Anonym bruker Skrevet 11. april 2010 #29 Skrevet 11. april 2010 Juniors aller første to-ords setning: "Da datt" som betyr "der datt/falt" om ting som ramler ned fra bordet, når han ramler selv osv. Brukes OFTE. Og så er det kommet masse som "sitte da" = sitte der, "mamma min", "pappa bi!"= pappas bil, "pappa bob" = pappa er på jobb. Finnes mange nyere også, men dette var de første.
tingeling87 Skrevet 17. april 2010 #30 Skrevet 17. april 2010 Natt natta - God natt. Og her om dagen så skulle vi inn på badet om morningen (vi har ikke do på badet, men på et eget rom) og veslejenta pekte på dodøren og sa: På do? Hun lurte på om jeg måtte på do, for jeg sier alltid: Mamma må på do, før jeg går inn på doen, for hun skal være med hvor hen jeg går, men hun får ikke være med inn på doen for den er knøttliten og har knapt plass til én person. Synes det var så morsomt at det var en av de første setningene hennes.. Men så er jeg gravid, og går litt for ofte på do, tydeligvis;-)
Slæsh84 Skrevet 18. april 2010 #31 Skrevet 18. april 2010 Her er det dialekt:) Kom då, oppi der, natt natt er det hun sier med to ord .. Sier flere ord,men ikke med to.. Bæsj og peker på rumpa..Momor,oldi,mamma,pappa,bolla osv.. (blir 2år i mai)
Elefanten Skrukkeskinn Skrevet 19. april 2010 #33 Skrevet 19. april 2010 Ha det, mamma/ ha det pappa!
ystelade Skrevet 20. april 2010 #34 Skrevet 20. april 2010 "Gå ned" som brukes som universalverb (gå ned, falle ned, gå opp, kom, ikke gå, løpe, etc. "Koke kakao" ble flittig brukt i påska med bestemor "Fye åmen" sammen med mormor i Tromsø "Gå tuuuu" med hunden Han er 17 mnd og en hjerteknuser!
*bubbs* Skrevet 21. april 2010 #35 Skrevet 21. april 2010 "Hoppe ned", "mamman min" og "xxxx bort?" (den siste bruker hun både når hun ikke finner en leke og når noen har dratt) Datteren min hadde lenge et ganske lite verbalt ordforråd, men når hun først begynte å snakke kom de nye ordene plutselig i setninger med to og tre ord. Nå skravler hun non-stop.
Gutt 08 Jente11 Skrevet 22. april 2010 #36 Skrevet 22. april 2010 "Kjøre traktor" var nok det første av alle ting. (Vi eier IKKE traktor) Fra sånn ca 17 mnd og til nå (19mnd) har det kommet mange flere: masse *** , mange *** (om alt som det er mer enn to av), gå ned, gå opp, bli med, ha med, ta med osv. Han sier også lengre setninger, men det mangler ofte noen småord: "Kjøre traktor mann måke" og slikt...
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #37 Skrevet 25. april 2010 shoa mine sa eldsteom skoene sine som det første. mellomstesa se der og mamma se som de første. minsten sier ikke så mye enda så vi venter spent.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå