Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Dette er litt på sida, men nå må jeg bare spørre alikevell.

Vi er igang med IVF-sirkuset, så vi får hjelp nå. Men må bare høre etter om en liten ting - før jeg blir paranoid.

Jeg har altså spørsmål om eggløsning. Jeg har regelmessige sykluser på 28-29 dager (faktisk vært et par dager avvik de siste månedene) men uansett. Fikk mensen søndag 7. mars, og skal ha eggløsning sånn omtrent 14 dager etter, dvs søndag som nettopp var.

I går morges da jeg tørka meg etter do-besøk, så kjente jeg at jeg var så seig der nede. Tenkte at enten kunne det være fra min kjære etter hyrdestuden kvelden før, eller dette såkalte eggeløsningsslimet. Tenkte at da var vi kanskje heldige som traff på eggløsning siste prøveperiode før nesespray, sprøyter osv.

Nå i dag (onsdag) kjenner jeg igjen eggløsningssymptomer som stikking i eggstokken og "vont i rumpa" - ja, der bak :)

Kan det være at jeg har eggløsning så seint? Og da forbanner jeg meg litt over at vi ikke kosa i går :)

Har så vidt lest om lutealfase (tiden fra EL til TR), og at om den er litt kort, så kan det tyde på hormonkluss eller noe. Men jeg har tatt blodprøver, og legene sier at det ikke er noe iveien med eggløsning osv.

Hvordan har det seg at jeg er såppass forsinket (??) med eggløsning? 2-3 dager etter "normalen"

Jeg har aldri tatt slike eggløsningstester, så jeg vet jo ikke 100 % når jeg har eggløsning osv... men nå må jeg bare spørre.

Håper noen kan forklare meg litt - for som sagt - jeg blir paranoid!! :)

Dette ble litt langt om en liten sak, men må bare forklare.

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...