Gå til innhold

Ingefær- hvordan spiser jeg det??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare å kjøpe en rot og skjære i biter/ flak og spise?

Fortsetter under...

Skrevet

Det blir fryktelig sterkt tror jeg. Du kan hakke det / raspe det og bruke deg som krydder i maten, du kan putte et par skiver i kokende vann, sile vannet og drikke det som te, eller hvis du er sterkt plaget med svangerskapskvalme kan du ta en liten skive og suge på den.

Skrevet

Anbefaler deg å lese dette:

http://www.apotek1.no/raadogtjenester/raad/graviditet-og-amming/kvalme-under-svangerskapet

Litt ned på siden der står dette:

Ingefærprodukter nevnes ofte i forbindelse med svangerskapskvalme. Det finnes imidlertid få studier på sikkerheten ved bruk av ingefær under graviditet. Når det gjelder vitamin B6 (pyridoksin), finnes det ikke entydig dokumentasjon på effekt ved svangerskapskvalme. Inntak av ingefær som kosttilskudd og vitamin B6 under svangerskapet bør derfor diskuteres med lege før bruk. Ved bruk av ingefær under svangerskapet, ikke ta mer enn 1 gram daglig, gjerne fordelt på flere doser.

Skrevet

Både i dette og forrige sv.skap spise jeg masse ingefær - kjøpte stort sett rå, skar opp i skiver og hadde i kokende vann eller te..dersom jeg var veldig kvalm spiste jeg ingefærenskivene etterpå.

Har aldri hørt at man skal være forsiktig med den..og førstemann har iallefall ikke tatt skade av det..ble nok mer enn 1gram pr dag i perioder..

Nå har jeg d i kakao noen ganger også..kjempegodt :)

Skrevet

Jeg skjærer det i skiver og koker det,siler det og har i sitron og honning. Om jeg er forkjøla koker jeg med litt hvitløk også:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...