Gå til innhold

Noen som HAr erfaring fra fredrikstad sykehus ang planlagt ks nr 2 pga fødselsangst ???

Anbefalte innlegg

Hello :D

Hadde ett planlagt ks i 07 pga skikkelig fødselsangs, måtte gå til physkolog og hele pakken under graviditeten for og øke sjangsen for og få det innvilget, sånn at jeg var "sikker" på at jeg hadde skikkelig angst for det da om jeg kan si det på den måten.

Må jeg gjennom hele sulamitten en gang til, lr tror dere at d kun holder med samtale på sykehuse ?? Er det enklere med nr 2, siden jeg allerede har fått d en gang?? ting har ik forandret seg på angst fronten ivertfall, Har go tid på meg da er bar 11+4 men har begynnt og tenke p den..

TAkker for alle svar jeg får :D

Fortsetter under...

Jeg hadde planlagt keisesnitt i '08 av samme grunn som deg. Skal ha nr 2 i slutten av mai. Jeg gikk ikke til psykolog i første svangerskap, men var i noen samtaler med angstjordmor. Denne gangen sa jeg ifra at jeg ville henvises rett til lege, siden ikke noe har forandret seg med tanke på angsten. Bare tull å utsette seg for den påkjenningen som samtalene er, siden det ikke fungerte sist.

Legesamtalen var mye greiere enn sist. Samtalen begynte med spørsmålet om det var noe hun kunne si for å få meg til å skifte mening. Det var det ikke, og snitte var i boks. Det ble litt prat etterpå, men det var nok mer nysgjerrighet fra legens side. Vi er jo litt vanskelige å forstå seg på, vi med fødselsangst. Ihvertfall de som ikke har overgrepshistorikk eller tidligere dårlige fødselsopplevelser...

Hører ikke til Fredrikstad, men det er da et svar :)

Mamman til Minin -

Jeg gledet meg over det du fortalte om personalets nysgjerrigheten/faglig interesse for noen pasientgrupper. Jeg vakte nemlig også litt nysgjerrighet/faglig interesse hos fødselspersonale, men i mitt tilfelle var det fordi jeg hadde søkt hjelp/svar på spørsmål en god del år etter fødselen, og uten å planlegge et nytt barn. Jeg gledet meg da jeg etter hvert hørte at jeg hadde gjort et bidrag til faglig kunnskap på denne måten. Noe som kan hjelpe andre - og jeg som hadde vært litt bekymret for å bare ta...

Er det forresten noen her som kan fortelle om erfaring fra Fredrikstad sykehus - siden det var det det opprinnelige spørsmålet handlet om?

hei , kan fortelle litt om fredrikstad sykehus, var der jeg tok snitt i 2007.:)

Når jeg var til lege samtale på sykehuse om jeg skulle få snitt lr ikke er det som mamman til mini sier at det første legen sa er om det var noe hun kunne si som gjor at meningen min ble forandret. Og det var jo det ikke. Så fortalte hun om ulemper med og ta ks og fortalte allt av komplikasjoner som kunne oppstå osv, men allt i allt var ikke vanskelig og få det innvilget bortsett fra at jeg måtte gå til den physkologen under hele graviditetet.

Ks gikk kjempe bra, fikk ingen komplikasjoner og var kjempe fornøyd med allt :D

Men merker at jeg gruer meg til neste snitt om jeg får d i okt, lr det vil si jeg gruer meg til spinalbedøvelsen, den synntes jeg var mest vondt av allt. :/ .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...