Anonym bruker Skrevet 24. mars 2010 #1 Del Skrevet 24. mars 2010 Jeg er omringet av uhell! Jeg har kreftig ADHD, hardt rammet av tvangshandlinger og Angst. Gikk på medisiner for alt. Så.... Mai: Treffer kjæresten...verdens herligste type! Juni: Jeg får ny jobb, med prøvetid på 6 mnd Juli: Min mamma døde og jeg ble sykemeldt august, sept, okt... okt: Blir jeg gravid ved uhell Det som nå skjer er at jeg må slutte på Ritalin og Angstmedisiner med et pang!! HELE meg blir satt ut av spill, først fordi kroppen får panikk uten medisiner, så for at jeg må lære å leve uten, samtidig som nivå med hormoner stiger til taket. Jeg fikk begravd min mor 1 uke før jeg viste jeg var gravid, så den endelige sorgperioden kunne begynne, men har ikke fått ordnet det der helt...det kommer med småstikk hele tiden...så nå er jeg deprimert og. Jeg er alene som familiemedlem og ingen å snakke med...jeg har jo samboeren...men jeg magler noen som kjente moren min...typen har vert fenomenal da....helt enestående! Jeg går til jordmor 2. hver uke og legen 2. hver uke...(slik at det blir en gang i uken). Jordmoren har med psykolog til timene, slik at det er fagfolk rundt og. Det er nå slik at jeg har røykt i 15 år...jeg trappet ned til 3 om dagen i starten...var kvalm og dårlig...men så fikk forholdet med BF en knekk og jeg enda dårligere psykisk og... Ikke spiste jeg noe..Jeg begynte å røyke mer... klarte ikke å la vær...jeg har grått og grått med røyken inntil leppene! Lege, Jordmor og psykolog mener jeg heller skal fortsette å røyke om alternativet er å begynne på medisinene igjen..jo lengre vi kan holde medisiner borte jo bedre for hun lille inni magen.. Jeg vil ikke innlegges heller. Jeg har så vondt inni meg!!!! Å lese på denne siden gjør det ikke bedre... Å vennligst ikke svar under om du er en av di som ikke kan se alle sidene til denne saken... dette er en veldig vanskelig situasjon hvor alternativene aldeles ikke er bra. Men er det bedre med Angstmedisiner enn de 5 til 10 røykene? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141632289-hvordan-skal-jeg-klare-%C3%A5-slutte-helt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
helene76 Skrevet 29. mars 2010 #2 Del Skrevet 29. mars 2010 Til min kjære venn..... Det du går igjennom nå, er en vanskelig periode i livet ditt, noen er gått videre, mens noe nytt tar form og begynner å spire. Dette er store omveltninger i livet ditt, og jeg vet så alt for godt hvordan Du har det akkurat nå.... Selv om det er vanskelig for deg å se det positive i det akkurat nå, vil jeg garantere Deg at dette gjør deg utrolig sterk på mange plan. det er ikke for noen ting at de sier at motgang gjør en sterk, men det har krevd tårer og overgitthet, motløshet og ensomhet.. slik er livet, og Du vokser på det. Du kommer også til å bli en fantastisk mor Det at du har utrolig dårlig samvittighet ang. røykingen din i tillegg, gjør ikke situasjonen din noe bedre... Nedtrapping er heller ikke så lett, men gjør igrunnen til at man røyker kanskje enda mer i perioder... prøv heller å ha et avslappet forhold til den, mange gravide mødre har røyket seg gjennom svangerskapet. Men hvis du virkelig ønsker å prøve å slutte, kan du lese endelig ikke røyker for kvinner, jeg hadde ikke klart å slutte å røyke uten den. Uansett gir den deg noen oppvekkere, og kanskje du endrer din oppfatning til røyken. Klarer du det ikke nå, så klarer du det senere.... Prøv heller å fokusere på din indre balanse og prøv å bli i harmoni med kroppen din. Både hjernen og kroppen, samt hormoner jobber på høy gir.La den få lov til å reagere, utagere, være sint, lei seg, irritabel og glad. det beste du kan gjøre nå er å være åpen med dine nærmeste, snakk om dine følelser, og prøv å snakke om din mor og sorg,selv de som ikke kjente henne, det gjør det lettere for deg.Bruk vennene dine, og psykologen din, fokuser på å gjøre ting som er hyggelig. Du har uante krefter. Det du kan fokusere på nå, er å komme i kontakt med andre som har slitt med angst, det er noe som heter: "Med livet som kompetanse" Det er folk som jobber innen helse vesenet som har slitt med det samme som deg. De kan gi deg uvurdelig hjelp i din prosess. Spør om psykologen kan spore opp noen av disse i din kommune... få disse tingene på plass i livet ditt først, røyken kan komme senere, når du er klar for det... Dårlig samvittighet, gjør ikke situasjonen din noe bedre akkurat nå, -skyv den til side! Ønsker Deg av hele mitt hjerte lykke til,Gled deg over vidunderet som skal bli ditt barn, han eller hun vil gi deg stor lykke, fokuser på det ; ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141632289-hvordan-skal-jeg-klare-%C3%A5-slutte-helt/#findComment-141656922 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå