Gå til innhold

Kan man ta kromtabletter når man er gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et så vanvittig søtsug om dagen og det går ikke en dag uten at jeg spiser noe søtt.. får så dårlig samvittighet for det og blir sint på meg selv for at jeg ikke lar vær. Før jeg ble gravid spiste jeg sjeldent noe søtt og hadde en fin figur. Nå føler jeg meg bare feit hele tiden og klarer ikke å nyte graviditeten. Så derfor lurer jeg på om dere vet om man kan ta kromtabletter når man er gravid i håp om å dempe søtsuget. Sluttet forresten å røyke den dagen jeg fant ut at jeg var gravid, så har kanskje noe med det å gjøre også..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg tar kromtabletter i håp om å dempe det store søtsuget mitt. Vet ikke om man kan ta det når man er gravid, men siden jeg ikke har hørt noe annet har jeg gått ut fra at det er greit. Har lyst på noe søtt hele tiden men føler at det hjelper litt å ta krom.

Håper noen andre vet om man kan ta det.

Det er i alle fall supert at du har klart å slutte å røyke. Tror det er sunnere for fosteret med litt søtt, enn røyken. Lykke til videre også håper jeg du får ett ordentlig svar fra noen som vet.

Skrevet

Takk for svar :).. ja, jeg har tenkt på dette lenge og funnet ut at nå må jeg gjøre noe for jeg la på meg 25 kg i forrige svangerskap og det vil jeg ikke denne gang. Tenker jeg får ta en tur på apotek eller helsekost etter jobb og høre om de kanskje vet. Er jo helt supert hvis det kan hjelpe litt, og man faktisk kan ta det :).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...