Gå til innhold

Hæ, tisset jeg på meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dagmorges snakket jeg i telefonen, da jeg kjente det begynte å renne litt...først tenkte jeg at det var utflod, eller litt rester fra min kjære etter samleiet i går....

men da jeg gikk på do begynte jeg å lure på om jeg rett og slett hadde hatt en urinlekkasje...for d kan ikke være vannet som har gått??? Er jo kun i uke 16+2, selv om det var ei på "jordmødrene" som mistet vannet allerede i uke 15....hjelp..

Hva kan det være? Jeg hadde også vært på do rett før dette skjedde....er det vanlig at gravide "tisser på seg"?? Jeg har aldri hørt om noe sånt før.....

Videoannonse
Annonse
Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Det er vel ganske vanlig med urinlekkasjer når man er gravid (er jo bare å se på alle Tena-reklamene her), men jeg skal ikke driste meg til å konkludere med noen ting her. Tenker vi får vente og høre med noen som har mer erfaring ;-)

Skrevet

urinlekkasje er veldig vanlig når man er gravid ja:-)

Urin lukter jo som regel som urin, men fostervann lukter mer søtt. Når man først har begynt å lekke fostervann så stopper det ikke. kommer det lit og litt vil det fortsette. Om vannet ditt hadde gått hadde du skjønt det, for det er en del som kommer når det førs går.

men er du i tvil kan du jo alltids ringe legen:-)

Skrevet

Urinlekkasje er jo vanlig, men ikke sånn plutselig? Kjenner her at jeg må knipe når jeg hoster eller nyser, men det kommer ikke noe sånn plutselig liksom. Hvis du hostet/nøys/lo e.l. så kan det jo ha vært urinlekkasje.

Skrevet

Jeg husker fra sist svangerskap at det ofte kom noen dråper hvitt etter jeg hadde tissa og tørka meg. Tror ikke dette var fostervann, men heller tyyntflytende utflod. Dette var i de siste 10 ukene, men nå begynner jeg å få slik igjen (20 uker nå).

Så det kan rett og slett være utflod - irriterende,men......

Truseinnlegg funker greit da ;)

Skrevet

Mannens "greier" blir først tyktflytende for å holde seg der inne, men etter en stund blir det vannaktig. Da kan det komme ut som et "Plupp" helt flytende. Har skremt meg et par ganger også. Sikkert ikke noe å bekymre seg for, men hør med legen om det skjer uten at dere har hatt sex først...

Skrevet

Jeg hadde ringt føden/lege for sikkerhets skyld hvis jeg var deg. I hvert fall hvis det kom en del. Man kjenner vel om det er urin? De kan i hvert fall se på ultralyd hvordan det står til med mengden fostervann...

Skrevet

Det samme skjedde med meg for to uker tilbake da jeg var 18 uker på vei. Satt å leste i pensum da jeg plutselig merket at jeg var veldig våt. Trusa var gjennomblaut og det luktet ikke urin. Ringte fødestuen og de ba meg om å komme med engang, etter vaginal ul fant de ut at det ikke var fostervann men heller en urinlekkasje.. snakk om waste of time. Men du kan jo ringe å høre sånn for sikkerhetsskyld da..

Skrevet

Hei igjen og TUSEN TAKK for mange og gode svar, jenter:)

Jeg snakket med JM i dag og hun mente på at, som noen allerede har nevnt, at det kanskje bare var tyntflytende utflod.

Siden jeg har hatt en del vondt i magen i tillegg, skal jeg ta det opp med JMen jeg skal til på mandag på sykehuset.

Jeg skulle kontakte legen hvis jeg fikk feber i tillegg, men hvis alt holdt seg stabilt og det ikke kom mer i mengder, mente hun jeg bare kunne slappe av. Så det skal jeg PRØVE på det....;))

Ha en deilig kveld, dere :))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...