Gå til innhold

Noen som har prøvd akupunktur eller kiropraktor mot mageknip hos de små?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er bare 1uke, men sliter veldig med mageknip. Ligger å vrir seg og drar i puppen når jeg ammer. Noen som har råd til meg?

Skrevet

Vi har prøvd begge deler.. Prøvde kiropraktor da hun var ca 1 mnd og gikk til behandling en gang i uka i 3 uker. Merket ikke noe forskjell egentlig.. Akupunktur forsøkte vi da hun var 2,5 mnd og merket forskjell samme dag omtrent. Nå hadde jo luftsmertene og kolikken kanskje begynt å avta litt, men det fikk fart på systemet hennes i allefall. Har hørt positive ting om begge behandlingsmetodene, så er vanskelig å si hva som evnt måtte fungere for jenta di.

Lykke til! Håper det gir seg og at hun ikke får kolikk :)

Skrevet

Takk for svar:) Kanskje jeg skal prøve akupunktur først.. har lest litt mer om det nå. Men er det noen som vet om det er for tidlig når hun bare er litt over en uke?

Skrevet

Du kan jo ringe akupunktøren å høre.. Kan jo være mageknipen går bort av seg selv etterhvert:) Det skal i allefall gå noen uker med mye skriking før man kaller det kolikk, så får håpe du er heldig og at det bare er litt luftproblemer i starten! Vi har prøvd det aller meste med jenta vår, både av matdietter (for meg altså), fenikkelte, kiropraktor, akupunktur, mating med flaske, massasje av babyens mage osv osv.. (Ja, man blir desperat til slutt :P)

Skrevet

Jeg har også ei kolikk-jente her. Vi har bare prøvd manuellterapaut foreløbig, men begynner å vurdere andre ting snart. Nå er ho strax 2 mnd. gammel, så man har kanskje lov å håpe at det gir seg av seg selv?

Uansett så har jeg funnet og brukt en metode for å roe ho ned. Det har funka HVER gang her i huset. Jeg har skrevet om det før, hvis du er interessert i å se om det kan hjelpe dere så kan du lese om det her.

http://www.dinbaby.com/forum/thread/141415414

Skrevet

Vår sønn slet med magevondt/luftsmerter. Fikk tips om fenikkel-te, så prøvde ut det først, og det hjalp! Vi fikk en mye mer fornøyd gutt som prompet rapet godt.

Ga 5 ml før hvert måltid. Fås kjøpt på helsekost eller apotek.

Skrevet

Har vært hos kiropraktor med henne i dag. Så nå krysser vi fingrer og tær for at det hjelper:)

Skrevet

Må bare få takke her:) Leste tilfeldigvis dette innlegget i dag og prøvde fenikkel-te på min ti dager gamle sønn som har vært litt plaget av magesmerter særlig på kveldene. Er helt imponert over effekten. Fikk endelig bæsja skikkelig og har stortsett sovet uten et knyst hele kvelden!

Vel verdt å prøve dette tipset før en bruker penger på aku og kiropraktor ja!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...