Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har også vært på Nordica i København, eller Copenhagen Fertility Center som det nå heter.

Vi er uforklarlig barnløse. Begynte prøvingen i mars 2003. Har hatt tre forsøk her i Tromsø uten å bli gravid. Hadde så tre forsøk i Uppsala, Sverige, uten å bli gravid. Hadde i høst et forsøk ved Nordica og ble gravid:-) Det var altså vårt 7. forsøk. Er nå i uke 28:-D

Jeg hadde kort regime for første gang og de gjorde ass. hatching, men VET jo ikke om det var utslagsgivende. Vi var (også før positiv test) fornøyde med at de ville prøve noe nytt. Hadde ikke tro på å bli gravid ved å nok en gang gjøre akkurat det samme som var blitt gjort før.

Ved kort regime bruker man ikke nesespray, dvs at man ikke kommer i den kunstige overgangsalderen. Man begynner rett på sprøytene som stimulerer eggstokkene, på dag 2-3 i syklusen. Etter noen dager begynner man med noen andre sprøyter i tillegg som hindrer at eggløsninga skjer for tidlig. Utviklinga av eggposer følges som vanlig med UL, men det kreves gjerne litt tettere oppfølging ved kort regime. Det er visst nok mindre slingringsmonn. Man følger vel på en måte kroppens "rytme" mer ved kort regime.

Jeg spurte om å få prøve kort regime ved ett av forsøkene i Uppsala, men fikk til svar at det ble vanskelig siden vi bodde så langt unna. Legen ved Nordica foreslo det helt av seg selv:-)

Jeg syntes det var deilig å slippe nesesprayen og forsøket gikk mye fortere. Slapp jo unna de ukene man går på nesespray. Den medisinske vurderinga av kort vs langt regime er jeg ikke inne på... Det er noe med at antall egg og eggkvaliteten kan være annerledes ved kort enn ved langt regime.

Annonse

De "klekker"/lager et hakk i eggeskallet som gjør at det skal feste seg lettere. Er anbefalt for de over 35. De må sjekke eggene først for å se at skallet ikke er for tynt. Er 50% sjanse for å bli gravid. Håper å få benytte det selv . Skal til Copenhagen Fertilitycenter til uttak på lørdag, og forhåpentligvis til innsett på mandag:-)

Jeg er en kvinne født i 1971

--------------------------------------------------------------------------------

Samboer i 7år med 1977mod!

1ivf-1egg/1tilbake-negativt

2ivf-2egg/2tilbake-kjemisk gravid

3ivf-4egg ingen delte seg-negativt

4ivf-5egg/2tilbake-negativt

5ivf-2egg/1tilbake 1 februar-Nordica-Negativt

6ivf-5 egg/3 tilbake-Nordica-negativt

7ivf-5egg/alle befruktet -Nordica-men avbrutt

8iv-4egg/3tilbake 28okt-Nordica :) -POSITIV TEST 13NOV 2009

Hatching hver gang. Har brukt helt opp til 600ie om dagen,,

Neste plan er å ta mindre medesiner for å bedre egg kvaliteteten:)

8 forsøket -Pergotime tabletter i 5dager og så ble jeg satt ned til 150Menopur om dagen, noe som gjorde at vi får første gang har sett positiv test i heimen:)

Jeg har gått til akupuntør under hele prosessen og går fortsatt ukentlig!

Vi er kjemep fornøyde med Nordica!

Hilsen golliat 23uker på vei...

Vi bruker også Nordica. Er i gang med kort regime nå, regner med uttak på mandag. Jeg synes de er dyktige, effektive og de er lette å ha med å gjøre. Jeg har jo denne berømte positive testen tilgode, men regner med at den er i box om et par uker;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...