Anonym bruker Skrevet 24. mars 2010 #51 Skrevet 24. mars 2010 Hvorfor synes dere bergensdialekter er så ille? Stavanger, Haugesund og Kristiansand er ikke noe "bedre" da! Skarring og intenst så det holder. Sy vanger er ille etter min mening, men bergensdialekten er mer sjarmerende. Dessuten er Bergen en vakker by, faktisk Norges vakreste. Den var jo også hovedstad før Oslo ble det. Bergen har en masse kultur og historie, og er Norges eneste by med en gammel bykultur. Men Norge er et land av hovedsakelig bondeknøler, og derfor liker mange ikke det typiske bypreget, og stoltheten over byen sin som bergenserne er så kjent for. I Norge skal man ikke være stolt av byen sin, men av bygda si, og det lille tettstedet eller dalføret man kommer fra. Det er helt greit liksom. Dessuten må man ikke snakke for høyt eller synes noe positivt om seg selv, for det godtas ikke i Norge. Janteloven er sterk i vårt land! Heia Bergen!
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2010 #52 Skrevet 24. mars 2010 Fordi dei har ein tendens til å vera utruleg sjølvgode og brautande, nokon og med ei hakket for utprega dialekt! Men for all del, eg kjenner mange flotte, kjekke og fantastiske bergensarar og eg, det er ikkje det.. ;-)
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2010 #53 Skrevet 24. mars 2010 Jeg hater ikke begensere. kjenner mange trivelige bergennsere, og noen få utrivelige. Men slik er det jo med alle folkeslag, uansett hvor de kommer ifra. derimot blir bergensdialekta ganske fæl, når en kvinne med høy gneldrestemme snakker.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2015 #54 Skrevet 31. oktober 2015 Jeg er sunnmøring, og har vært så heldig å få bodd i Bergen i 6 år. Elsker byen og elsker Bergensere ❤️ Du finner ikke mer positive og energiske mennesker. Elsker, elsker, elsker Bergen by ❤️ Anonymous poster hash: 44d0c...8a1
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2015 #55 Skrevet 31. oktober 2015 Norge er et lite og ubetydelig land hvor middelmådighet og misunnelse blir dyrket på det sterkeste. Det kan vi takke hele vårt ubrukelige skolesystem for som ikke verdsetter intelligens og kritisk tankegang overhode - blant annet. Vi er ingenting. Vi er dovne og hovmodige. Uinteresserte i ny lærdom. Uempatiske. Glad i å hevde oss. Narsissister. Men penger har vi. Det gjør oss enda latere. Som gammel nordmann skammer jeg meg over hjemlandet mitt - hvordan det kun er blitt verre. Bergen er Norge på sitt verste. Alle våre verste egenskaper er tydeligst der. Get over it bergensere. Dere er søppel. "Dere er søppel" I motsetning til ditt eget sjarmerende selv? Aldri forstått hvordan noen kan kaste sten mens de roper ut hvordan andre er onde. Altså: "Stupid is as stupid does" Anonymous poster hash: 5d532...51e
Berta_78 Skrevet 31. oktober 2015 #56 Skrevet 31. oktober 2015 Norge er et lite og ubetydelig land hvor middelmådighet og misunnelse blir dyrket på det sterkeste. Det kan vi takke hele vårt ubrukelige skolesystem for som ikke verdsetter intelligens og kritisk tankegang overhode - blant annet. Vi er ingenting. Vi er dovne og hovmodige. Uinteresserte i ny lærdom. Uempatiske. Glad i å hevde oss. Narsissister. Men penger har vi. Det gjør oss enda latere. Som gammel nordmann skammer jeg meg over hjemlandet mitt - hvordan det kun er blitt verre. Bergen er Norge på sitt verste. Alle våre verste egenskaper er tydeligst der. Get over it bergensere. Dere er søppel. Ha ha, på en måte har du noen poeng skjønt det gjelder virkelig ikke alle nordmenn (men det er jo rimelig åpenbart for de fleste med et fungerende hode). Men dette innlegget er først og fremst morsomt fordi det får deg til å fremstå som hovmodig, uempatisk, narsissistisk og glad i å hevde deg. GO NORWAY GIRL!
TPK Skrevet 31. oktober 2015 #57 Skrevet 31. oktober 2015 Denne tråden er fem år gammel! Er det samme person som henter frem alle disse gamle eller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå