Gå til innhold

Hvorfor hater dere bergensere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden du ikke tar deg nær av ting, så kan du si hva du vil til andre? Kjekt å vite...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt klart noen stereotypiske fordommer mot bergensere, vel vitende om at ikke alle er sånn! Disse sidene her har da gode representanter på en "typisk" bergenser:)

Skrevet

hehe frekke..??? Nei, du har misforstått.. vi er bare ærlige.. :-p

Skrevet

Hehehe. Vi er litt "bønder" på noen områder kanskje. Det skubber vi under jordnære! Dra på shopping i joggebukse, og handle på rema i slipperser. "This is me" Hehe..

En del av sjarrrrrrmen! :-)

Skrevet

Når man er bergenser vet man hvordan det er å være innvandrer og bli bedømt etter hvordan andre tror at alle i en grupper mennesker oppfører seg.

Skrevet

Jeg har bare sagt at dialekten er stygg, og det er ikke det samme som å kommentere utseende som jeg så en eller annen her oppe begynte å dra inn. Det er bare helt utrolig barnslig, og har ikke en eneste rot i hva som faktisk er saken her.

Skrevet

FLOTT! Jeg liker ærlighet!

Skrevet

Når du drar diskusjonen ned på ditt nivå, kan du ikke bli overrasket over at andre følger etter.

Skrevet

Bare for å avklare EN ting.

Det regner ikke alltid i Bergen!

De som har gitt byen vår det ryktet er innflytta folk, som var snurt for at været ikke var AKKURAT som hjemme.

Men vi er vanntette vi! Så er ikke noe prrrroblem at det rrrrrregner.. :-)

Og vi Bergensere har lært oss en ting de fleste andre tydeligvis ikke vet: Du blir ikke mindre våt om du løper fra regnet!

Haha! :-D

Skrevet

Jeg har bare svart på et spørsmål. Jeg hater ikke bergensere, men liker ikke dialekten.Er det virkelig å være på et lavt nivå? Neppe.

Skrevet

Syns ikke Bergens dialekten er så gale jeg.. Vi banner vel kanskje litt mer enn gjennomsnittet.. Men ellers er den da fin? :-)

Den styggeste dialekten i hele Norge har østlendingene! Uff..

Fineste er soleklart Stavanger og Kristiansand! Og så er det jo nydelig med litt strila dialekter, Lærdal o.l! :-)

Skrevet

Så er du innvandrer bør du dra til Bergen med andre ord:) Kanskje UDI med følge burde flytte dit:)

Skrevet

Nei hallo? Utlendingenes hovedstad er OSLO.. Dump de der!

Skrevet

Crazy81: Du kan ikke skrive sånn. Da er du på et lavt nivå. :P

Skrevet

13:27 var svar til 13:21:)

Skrevet

Jeg bodde i Bergen i noen år og jeg har aldri møtt så mange frekke og usympatiske mennesker på en plass før. Jeg vet det finnes koselige folk fra Bergen. Men erfaringen min sier at det er større andel dritsekker i Bergen enn andre steder. (har bodd mange steder i Norge og utlandet) Sorry, snille Bergensere

Skrevet

Bergen er IKKE verdens navle og dere er IKKE bedre enn alle andre.

Skrevet

Ja, forresten. Vi er ikke alltid like begeistret for innvandrere.. Altså, fra andre steder i Norge.. Treffer du på Bergensere i det hjørnet, så kan jeg forstå du har hatt en negativ erfaring! ;-)

Skulle helst hatt byen for oss selv vi vettu! Selv om det ikke går!

*Bergenser*

Skrevet

Bergen er VÅR navle, og vi er IKKE bedre enn alle andre! Vi har bare finere by enn dere! ;-)

*Også Bergenser*

Skrevet

Har ikke noe i mot Bergen by... Det er bare den jæææævla dialekta, samt at de fleste bergensere jeg har møtt skal på død å liv få meg til å elske byen dems på samme måte som dem...

Når det er sagt så kommer jeg fra et tettsted som vi pent omtaler som " Stedet Gud glemte og fanden forlot", vi har en helt forferdelig dialekt og blir lett stemplet som simple på bakgrunn av den. Derfor blir jeg lettere skremt av "elsk Bæærrrrrrrrrrrgen" mentaliteten...

Skrevet

Åh? Merkelig. Ingen kan jo elske byen vår som vi gjør. Det vet jo alle!

Jeg hadde aldri gitt fra meg det enorme ansvaret til en som ikke var Bergenser altså!

Jøss..

Skrevet

ojojoj, ufordragelige mennesker finnes overalt.. Beklager, men sånn er det bare. Knapt hørt mennesker få verre behandling i butikk enn jeg gjorde i porsgrunn, og baksnakkingen i bærum er på et så høyt nivå at jeg blir skremt av tanken. Men for all del, liker ikke folk dialekten så værsågod, men å hevde at bergensere generelt er frekke osv pga kontakt med tre frekke bergensere er unødvendig.

Og joda, er bergenser selv.

Skrevet

Nei, er du galen.. Jeg er fra andre siden av bergen.. Sotra:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...