Gå til innhold

Hvorfor hater dere bergensere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere møtt flere som er helt uspiselige, eller er det bare en ting dere har bestemt dere for?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har familie i Bergen :-) Hater de ikke, men fetteren min er litt for høy i stemmen og selvgod (men det gjelder jo andre også). Kan være sammensetningen av dialekt og personlighet.

Skrevet

Ja det kan hende det har med dialekten å gjøre...

Skrevet

Vi hater ikke bergensere... Det er teit å hate en hel haug med ukjente folk på bakgrunn av hvor de kommer fra....

Skrevet

Jeg har bodd i Bergen og møtt mange brautende, selvgode og ufyselige bergensere..

Mange som ikke liker dem, kanskje det er derfor de alltid skal fremme Bærrrgen som verdens beste by

Skrevet

Er fra Bergen jeg ... :)

Men har bodd i Fredrikstad i noen år no, så er blitt litt utvannet... :)

Skrevet

Barnebarnet til naboen er bergenser, og han er i mine øyne helt uspiselig. Mannen min ler seg skvett ihjel og sier han er typisk bergenser, så jeg vet ikke jeg...

Han er ganske høylytt, ikke tvil om hvem som er på besøk. Han er også veldig frempå liksom, spør jeg om han vil ha en skive svarer han at nei, han vil ha grillpølse i brød. Spør jeg om han vil ha et glass saft svarer han at nei, han vil heller ha brus han. Sier jeg at han må gå hjem for vi venter besøk svarer han at han godt kan spise sammen med oss selv om vi får besøk han osv.

Men jeg hater da ikke bergensere, var i Bergen senest forrige helg jeg, fikk god service både på hotell og spisesteder. Hadde en kjempefin helg :)

Skrevet

Hater de ikke, men har inntrykket av at de er frekke og høylytte. I tillegg til dette er dialekten dritstygg.

Skrevet

Rekefaen er IKKE fordomsfull...

Skrevet

Hvor kommer du fra da, Rekefaen? Jeg kommer fra Bergen og jeg tror du er dritstygg. Jeg kjenner deg ikke, men jeg kan jo være like forutinntatt som deg. På grunnlag av nicket ditt mener jeg at du er dritstygg, og lukter sure reker og er frekk... Hvor mange rette fikk jeg?

Skrevet

Gjør vi det? det hadde jeg ikke fått med meg.. Får begynne med det nå da.. ;)

Jeg elsker Bergen jeg, syns det er en flott by! Og bergenserne er vel greie de også!

Verre med Trondheim, som hadde vært en flott by, om det ikke var for alle trønderne..hihi (Bare tuller!!) :)

Skrevet

Ja, det er bare bergenske barn som mangler oppdragelse. Alle sammen. Og alle andre barn i hele Norge er veloppdragne... Dust!

Jeg kjenner en fra Stavanger som er kjempeteit. Jeg drar da den slutningen at det er typisk for Stavangerfolk å være kjempeteit.

Skrevet

Haha, du har vel egentlig feil på alt. Du kan tro jeg er dritstygg, men mange mener noe annet ;)

Skrevet

Jeg hater ikke bergensere - hvor har du det fra?

Gjest Sauen og ungene
Skrevet

Er bergenser selv, kjenner mange snille bergensere og noen "typiske bergensere" (som vel heller er unntaket fra regelen)

så nei, jeg hater ikke bergensere=)

Skrevet

Jeg holder fast på at du er dritstygg - om ikke utenpå så er du det inni. Kan være du er så dum pga at du er så ung... Gi det noen år så kommer du seg, skal du se.

Skrevet

Hvorfor?

Fordi vi er brautende, prater mye+fort+høyt, vi er veldig patriotiske og kanskje en smule hissige?

Og så kan ikke vi fordra østlendinger/oslo.. Ca det samme som de mener om oss!

Oslo burde selges, eller gies bort til Sverige..

De sier vi er brautende, selvgode, høylytte og bråkete mennesker.

Vi sier de er overlegne, selvgode, blærete, sære, sossete mennesker, som tror de er bedre enn absolutt alle andre i HELE verden.

Og så liker jo ingen andre enn Bergensere Brann da.. Misunnelig på vår kjærlighet til laget vårt kanskje..

Det regner mye i Bergen, det klager jo alle på da.. Utenom Bergensere!

Men egentlig så er vi grådig snille mennesker og kommer faktisk fra samme planet som dere andre.. Vi har bare et veldig sterkt bånd til byen, regnet vårt og Brann! Det er vel det som skiller oss fra resten! :-) Og sist men ikke minst, vi er veldig jordnære, stiller som vi er, og tar hverandre som man er!

Det sies at Trøndere og Bergensere ikke går overens, er som katt og mus. Men det er ikke tilfelle lenger. For vi har funnet ut at vi er jo faktisk meget like.

Hilsen en forferdelig stolt Bergenser! <3 <3 <3 <3 <3

Skrevet

Som min eldste sa, da vi forklarte at vi skulle få besøk av en venn som er bergenser: "Hva?? Går han rundt på butikken uten truse og bare genser?"

Det sier seg selv. Neida, jevnt over tror jeg bergensere er like uspiselige som resten av Norges befolkning.

Skrevet

Jeg er bergenser og Brann kunne faktisk ikke interessert meg mindre.

Skrevet

Dere kan da ikke dømme bergensere når dere selv har møtt en bergenser eller kansje 2? Skal jeg si at jeg hater oslofolk fordi det bor så mange kriminelle og narkomane der? eller trøndere fordi jeg her møtt en trønder som er ett doptryne? "oslospråk" er bare iriiterende å høre på! men jeg hater dem jo ikke! Trøndersk og! Men jeez, jeg hater dem jo ikke fordi! Ikke alle som er så frekke og høylytte som dere skal ha det til! Dessuten, så er det ikke alle som snakker bergensk heller! Jeg foreksempel snakker "skrivenorsk".. hehe.. høres rart ut.. men jeg snakker rett fram!

Uansett!

Som dere ser så er jeg født og oppvokst i bergen, men snakker ikke dialekten :)

Skrevet

Vi er veldig stolte mennesker!

Men vi har jo alle grunner i verden til å være det da! Sett byen vår??? ;-)

Kanskje det som plager resten? ;-)

Skrevet

Jeg er nok ikke alene om og synes at dialekten din er stygg. Beklager virkelig at du tok deg nær av det. Jeg hadde ikke tatt meg nær av det.

Skrevet

Jeg hater ikke bergensere.

Skrevet

Mener du at du snakker "pent", som sossen i Fana?

Skrevet

Fordi vi er trøndere:P

Nei ærlig talt.

Skal si meg enig med det flere her skriver, at bergensere er veldig høylytte og tror Bergen er verdens navle.

Personlig liker jeg ikke dialekten, og jeg synes flere er fryktelig "brautanes" og skal være i sentrum for all oppmerksomhet, noe som kan være svært slitsomt. Ja jeg har møtt flere bergensere som er helt uspiselige, men dømmer ikke alle for det. Også liker jeg da IKKE Brann.

Men det betyr jo ikke at jeg hater alle bergensere. Det blir litt for enkelt å dra alle over en kam.

Jeg har aldri vært i Bergen, men det skal vist regne der bestandig:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...