Gumman :-) Skrevet 24. mars 2010 #1 Skrevet 24. mars 2010 Siden lillegutt var 5 uker har vi hatt en grei ordning om natta. Har lagt han, uten store protester, mellom 20.00 og 21.30. Han har våknet for mat hver 3. til 4. time, men sovnet raskt igjen, før han forlanger at vi skal stå opp noen gang mellom 5 og 6. De siste 4-5 døgnene har han imidlertid vært håpløs!!!! Er 10 uker nå, og jeg blir ikke klok på hva som plager han. Har alltid måttet bysse han i søvn på dagtid, men nå har ikke byssinga noen ende, for han klarer ikke å roe seg skikkelig, og må bysses gjennom duppen. Virker ikke som han har vondt i magen (kniper liksom ikke som han har gjort de gangene han har hatt det), men han er ivrig til å gnage på fingre og hva han skulle komme over, så tror han har ubehag i munnen. Han klarer ikke sovne om natta heller, spreller skikkelig rundt i senga, fekter med armer og bein, knirker og "stønner", og det kan gå over til gråt etter hvert. Jeg er helt rådløs, og aner ikke hva jeg skal gjøre. Prøver med puppen ca. annenhver time, bysse han til han er rolig før jeg legger han ned igjen, ligge og gnu på rumpe/rygg når han ligger på sida i senga, putter i smokk osv. Men nå er jeg redd all denne servicen skal bli en uvane jeg må slite med lenge! Føler meg som en zoombie etter å ha sovet 6-7 timer de siste 4 døgnene og trenger sårt råd fra dere!!
Sistah*G07*J09* Skrevet 24. mars 2010 #2 Skrevet 24. mars 2010 snuppa her holdt også på litt sånn i den alderen. Det eneste som hjalp var å legge henne på mageleie over underarmen min, å gå og gå og gå og gå helt til hun sovnet. Da kunne jeg sette meg ned med henne på mage oppå brystet mitt (eller pappans) Måtte holde smokken i munnen på henne stortsett hele tiden. Brukte også å tulle henne litt hardt inn i ett helsepledd, da roet hun også seg. Å så måtte hun ha en koseklut på siden av hodet og over det ene kinnet. Vil også anbefale deg å dra til en naprapat eller kiropraktor. Ei på barselgruppa mi hadde en låsning i ryggen som de ikke oppdaget før hun var litt over 3mnd. Da hadde hun vært veldig urolig kjempe lenge. Men etter ett par behandlinger ble hun plutselig en helt annen unge, blid og fornøyd hele tiden
abella Skrevet 24. mars 2010 #3 Skrevet 24. mars 2010 Hvis han sover så lite som bare ni timer om natta og i tillegg sover så dårlig både på dag og nattestid ville jeg nesten sjekket ut om han feiler noe. Hvor mange timer sover han totalt? At de putter hendene i munnen er nok ganske vanlig på den alderen og er bare en måte å utforske verden på.
septbaby09 Skrevet 24. mars 2010 #4 Skrevet 24. mars 2010 Her var mini på snart 6 mnd akkurat lik på dagtid. Måtte, og må delvis fortsatt byssen. Men når han var 3.5 mnd begynte han å bli så opptatt av alt rundt at jeg ikke fikk bysset han i armene mer.(så veide han 7.5 kg, og 9 kg nå...tungt!!!) Vel, så det jeg begynte med da var når vi ikke var ute å trillet, men skulle ha duppen hjemme var det på med lue, i bagdel med han med pose og alt, sette han i senga vår med vinduet på vid gap, sto i senga og rugga på bagen til han sovnet. Tok somregel bare et par min, så sov han så mye bedre og lenger enn om vi snek han på sofaen el annet når han hadde sovnet. Virket som han likte kald luft og utelyder. Ang soving på natt, der begynte vi ved 9-10 uker kanskje når han ble rugget, lå han alltid i en liten dyne på armen, så når han skulle ha luren sin kl 21 passet jeg på at pysj var på osv. Så når han sovnet da snek jeg han inn på soverommet, så lå han midt i sengen vår oppå dyna si, med en liten over seg. Når han da våknet gikk jeg inn, gav pupp, la meg bare ved side av han, så sovnet han ofte igjen da. Flyttet ikke på han. Vi samsov dermed ganske lenge, men etterhvert følte jeg han måtte legges i senga, og når vi da en kveld prøvde gikk det seg plutselig til:) Sovner nå av seg selv kl 18.30 ca. Han kan fortsatt ha kjempe urolige netter særlig etter 00.00, slitsom, som de 3 siste feks så er litt zzzzzzzzz her selv hehe. Angående behandling, vår hadde en låsning i nakken, vært til manuellterapaut med han, men kan ikke si han sover mer av den grunn:) sover aldri mer enn 3 timer før han våkner på natt. Ble langt og rotete, men lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå