Gå til innhold

Hva er dine beste fødselstips?

Anbefalte innlegg

Hei. Hadde vært fint om noen kunne gitt tips om hva som fungerte bra for å takle riene for dere som har født før:)

Jeg har født to gutter, i 2003 og 2005. Min neste kommer rundt 21 juni engang. Det som virket veldig fint for meg var å ha åpne hender, ikke knytte og stramme hendene, fikk meg til å slappe godt av. I tillegg tenkte og så jeg for meg riene som bølger som bølget avgårde. Og positiv innstilling i de små mellomrommene mellom riene tenkte jeg at jess det var EN mindre ri før vi får møte lillebaby:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141630935-hva-er-dine-beste-f%C3%B8dselstips/
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

Skal føde mitt tredje barn i mai og mine tips er å prøve å være mest mulig avslappet, dype rolige pust og å tenke at man er en blomst som åpner seg.Slappe av i underlivet og visualisere at man åpner seg helt der nede. Kan også være en god hjelp å bruke stemmen. Lag veldig dype ååååååhhhh lyder og tenke "jaaaaaa" på hver ri, isteden for "nei nei nei" (lærte det av en doula). Ikke prøvd det selv før, men øver litt her jeg går hjemme å ruger:-).

Øver også når jeg har kynnere. Håper jeg klarer teorien i praksis!

Synes også det hjalp å gå rundt , og stå på kne. Være i bevegelse hele tiden. Fødte det første barnet liggende i fødeseng på rygg...IKKE å anbefale! Gikk tregt og måtte jobbe mot tyngdekraften. Nummer to fødte jeg stående på alle fire med overkroppen litt høyere; MYE bedre!

Denne gangen skal jeg ha vannfødsel, gleder meg til det!

Lykke til alle fødende!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...