Anonym bruker Skrevet 23. mars 2010 #1 Skrevet 23. mars 2010 Kjøleskap, fryser og varmekablene på badet står på hele døgnet, selvfølgelig. Oppvaskmaskina og vaskemaskina går gjennomsnittlig en gang pr dag. Trekker ikke ut kontakten av tv/surround/dvdspiller/tuner når vi legger, slår bare av på fjernkontrollen. 2 laptoper står på ca døgnet rundt. Har ikke vedfyring, så bruker en panelovn på stua. Ellers slår vi av lys på rom vi ikke bruker, på kjøkkenet er det som regel bare lyset over komfyren som står på om vi ikke er der. Hvor trekkes det mest strøm? Og hvor kan vi spare inn?
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2010 #2 Skrevet 23. mars 2010 varmekabler, downlights og ogvn under vindu vet jeg trekker myyyye strøm. er visst ikke noe særlig å spare på å vaske kjeler for hånd pga det blir brukt mye varmtvann. dusj kort, skru av lys, bruk vedfyring så mye som mulig
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2010 #3 Skrevet 23. mars 2010 Dere kan spare ved å kjøpre kjøteledning med strømbryter til tv, dvd og laptopene. De trekker strøm selv om dere bare slår av med fjernkontrollen. Varmekabel kan dere sikkert skru ned litt, hvis den står altfor høyt på. Har dere microbølgeovn som dere ikke bruker mye av, kjøp sånn strømbryter til den og. Og slår av strømmen når dere ikke bruker den. Jeg gjør alt dette med vaskemaskin, micro, tv, dvd, laptop. Alt det jeg ikke bruker, har jeg dratt ut stikk kontakten på. Slår alltid av lyset når jeg går ut av et rom Den siste strømregningen min pr. kvartal kom på: 790 kr. Og det er inkl. nettleie. Så jeg har lært meg å spare mye strøm Bor i en 91 kvm leilighet. Kan riktignok ikke sammenlignes med enebolig.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2010 #4 Skrevet 23. mars 2010 kjøp deg en sånn stikkkonakt med flere utganger og bryter. Så setter du tv og pc konatkten i den, og slår av strømtilførselen hver kveld og når du er på jobb o.l
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå