mitt hjerte ❤ mitt liv Skrevet 23. mars 2010 #1 Skrevet 23. mars 2010 Kan ikke se at det er noen andre her som gjør det. Grunnen er vel at hun la så veldig mye på seg. Hun fikk først to nattmåltider, så reduserte jeg til ett, så til ingen. Det går forsåvidt greit-bortsett fra at hun helst vil opp og ligge ved puppen. Det er noe der, men det er ikke så mye å skryte av, så hun får mme. Så det går mellom 11-12 timer mellom hun får mat. Jeg synes det er litt slitsomt at hun ligger ved puppen hele natten, så jeg har prøvd de siste dagene å få henne til å ligge lengre i sin egen seng før hun kommer opp i min, tar henne opp mellom to og fire. Det virker ikke som hun plages med det, men tror dere det vil være lurere for min nattessøvn at jeg gir henne ett nattmåltid når hun våkner-og legger henne i egen seng. Eller tror dere det går, og er greit at hun ikke får mat på natten, og prøve å få henne til å ligge i egen seng??? HS mener det, men jeg blir litt usikker når jeg ser her at det er nattavenning når de får grøtmåltid!
Gjest eelis+kian Skrevet 23. mars 2010 #2 Skrevet 23. mars 2010 Hun er bare seks uker gammel. La henne få det som hun vil.
Moden fersking Skrevet 23. mars 2010 #3 Skrevet 23. mars 2010 Hvis du gir mme og hun legger for mye på seg, betyr det vel at hun får for mye? Eller har du mer i puppene enn du tror? Synes det virker lenge å la det gå 11-12 timer mellom måltidene. Det virker fornuftig som du sier, å gi henne ett ordentlig nattmåltid og la henne ligge i egen seng. Min småttis kan også ligge og gnage på puppen hele morgenen om han får lov, men jeg gir han heller jevnlig og ordentlige doser enn smaksprøver her og der. (Han sover natta gjennom.) Er ikke helt enig i at alle regulerer selv, de kan gå inn i vanemønster ganske så tidlig. Min småttis fikk når han sa fra den første måneden, og det ble for sjelden.
Lemonia Skrevet 23. mars 2010 #4 Skrevet 23. mars 2010 Enig med eelis, hun er bare seks uker gammel, hun må få styre dette selv. De fleste slutter ikke med mat om natten før de spiser to måltider fast føde om dagen. Synes ikke hun skal nektes mat, de aller fleste seks uker gamle babyer spiser hver andre/tredje time om natten.
mammas skatter <3 Skrevet 24. mars 2010 #5 Skrevet 24. mars 2010 mener min lille gutt sov ijennom natta på den tida. siste måltid rundt 11-12 å sov til 8. men her mente legen han skulle vekkes for å få mat,men han la nå på seg lell, så for min psyke og nattesøvn fikk han sove slik han ville å heller fikk mat når han gidde tegn til d selv.og han følger kurven sin.
mitt hjerte ❤ mitt liv Skrevet 24. mars 2010 Forfatter #6 Skrevet 24. mars 2010 Jeg var hos HS i dag, og hun følger jo kurven sin helt perfekt. Hun var 4740 og 57 cm. Deilige klumpen med bollekinn. Å, elsk! HS mener at hun får såpass mye mat på dagen, at om hun ikke viser sulthetstegn på natta, men heller vil ha kos så er det ikke vits... I natt fikk hun en flaske i 4 tiden da hun virket sulten. Hun får jo mat om hun er sulten, jeg sulter henne absolutt ikke. Det var bare når hun la på seg 400-600 g i uka, tre uker på rad at vi skjønte hun ikke helt klarte å regulere selv. Hun ville jo alltid ha mat! Det tok en dag med litt mindre mat, og hun skjønte at det ikke blir bedre av å spise når man har vondt i magen, pga luft og forstoppelse... Men jeg tror ikke jeg gidder å stresse med å la henne ligge sså lenge som mulig i egen seng. Jeg sover litt dårligere når hun ligger sammen med meg, men så får hun nok kos da, også får vi venne henne av med det litt senere. Man blir jo så usikker med alle forskjellige råd og når man er helt ny i dette gamet
NostraStoria Skrevet 24. mars 2010 #7 Skrevet 24. mars 2010 Da har jeg et spm til dere...min unge sover hele natta fra kl 20/20.30 om kvelden og til ca 05.30 om morningen. Da får han både mat og stell...han legger også godt på seg. Mener dere at jeg må vekke ham om natta da for å gi ham mat? Var bare første måneden at han måtte ha mat hver 3. time (også om natta).
Gjest eelis+kian Skrevet 24. mars 2010 #9 Skrevet 24. mars 2010 Gutten min la på seg rundt 500 gram i uka i en 8 ukers tid (kurven var nesten vertikal, hehe). Hs mente at jeg godt kunne gi mindre mat, "tyne" han litt, men jeg mente at han skal få når han er sulten. Og det gikk seg til etter hvert, uten at jeg trengte å gjøre noe. Nå er vektoppgangen hans helt normal, og han spiser bare 5 ganger i døgnet. Jeg tror babyene selv vet når de trenger mat, og når de ikke trenger mat - selvregulering er som regel det beste. Så du gjør nok rett i å oppfylle ønskene hennes (så lenge det ikke tar helt av). Det gjør jo nettene dine litt roligere også, ser jeg for meg. Men for all del, sover babyene hele natta, så flaks for dere! :-D
Lemonia Skrevet 25. mars 2010 #10 Skrevet 25. mars 2010 Lillegull: Neida, du trenger ikke vekke en sovende baby for mat. Jeg prøver bare å si at man må ikke henge seg opp i de barna som sover hele natten, for det er faktisk helt normalt at babyer spiser flere ganger om natten i mange måneder. Altfor mange mødre er så opptatt av at ungen skal sove hele natten så tidlig, men sånn er det ikke for alle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå