Istad Skrevet 23. mars 2010 #1 Skrevet 23. mars 2010 Jeg lurer på om noen kan gi meg et tips angående seng til barnet. Jeg har vært å sett på litt utstyr i dag og greier ikke å bestemme meg for om vi skal kjøpe stokkeseng som jeg bruker både om natten på soveromet og tar den med inn på stuen på dagtid. Eller vi skal kjøpe leandervugge til stua og en vanlig grindseng til soverommet.... Noen som kan hjelpe meg med hva som er lurt?
Gjest Skrevet 23. mars 2010 #2 Skrevet 23. mars 2010 Det tror jeg bare du må se an selv, hva som passer for dere. Vi har soverom i etasjen over stua, så har en sprinkelseng der, og har kjøpt en vugge vi skal ha i stua..
NitaMora Skrevet 23. mars 2010 #3 Skrevet 23. mars 2010 Vi har det ganske kjekt for vi har ikke dørstokk inn til soverommet så i starten skal vi ha en Monica Vugge fra barnas hus. den har hjul som kan låses så den går det fint ann å trille fra stue til soverom Men det kommer jo ann på hvilken planløsning dere har... Mamman min brukte vugge til både meg og søskene mine når vi var små og hun rådet meg til å kjøpe vugge fordi det er praktisk å kunne vugge babyen til søvn... + at dem er jo kjempesøte da!
Trio? Skrevet 23. mars 2010 #4 Skrevet 23. mars 2010 Hvis du kan trille vuggen fra soverom til stue så har du en løsning i starten, og så kan du kjøpe seng etter en stund? Vi har 2 etasjer og må ha en vugge og en seng for å komme i mål.
2 boys & now pink Skrevet 23. mars 2010 #5 Skrevet 23. mars 2010 Vi har grindseng på soverrommet, og en moseskurv (flettekurv) på hjul i stuen...
blid frøken :) Skrevet 24. mars 2010 #6 Skrevet 24. mars 2010 Vi er så heldige at vi har fått 2 vugger, så da blir det en i stua og en på soverommet i starten før jeg tenker å gå over til seng på soverommet etterhvert. Høres dette lurt ut?
M@mm@ :-) til to!♥ ♥ ♥ ♥ Skrevet 25. mars 2010 #7 Skrevet 25. mars 2010 Nå mener ikke jeg å være negativ.... men.... med vår første hadde vi vugge både i stua (en gammel som har gått i arv i slekten) og på soverommet. Og vugger er jo super søte.... MEN vi opplevde at da snuppa ble så stor at hun skulle over i grindseng så ble det mye hyl og skrik fordi hun var vant til å bli vugget i søvn. Og det er jo ikke mulig med en vanlig grindseng. Så med nestemann blir det vugge på stua og SENG på soverommet fra første stund. Jeg skal IKKE ha et barn som blir vant til å bli vugget i søvn en gang til. :-)
daydreamer Skrevet 25. mars 2010 #8 Skrevet 25. mars 2010 Må nesten si meg litt enig i innlegget over, selv om det selvsagt er opp til hver enkelt.:-) Når vi fikk førstemann kjøpte vi en Leandervugge som stod i stuen og en ordentlig sprinkelseng med det samme til soverommet. Vi bygget opp noen pølser med pledd slik at det ble litt "trangere og lunt" i sengen og dette fungerte veldig bra. Han brukte vuggen på dagtid, men han roet seg selv og vi vugget han aldri.... med leander vuggen får de nesten litt bevegelse uansett, kan virkelig anbefales selv om den koster litt. Greit å venne de til seng med det samme.....
blid frøken :) Skrevet 2. april 2010 #9 Skrevet 2. april 2010 Flott med tilbakemeldinger. Har ikke tenkt i de baner selv, men nå må jeg nok revurdere planen min
Istad Skrevet 4. april 2010 Forfatter #10 Skrevet 4. april 2010 Tusen takk for tilbakemeldingene! Tror vi ender opp med å kjøpe en stokke sleepi seng som vi bare triller inn i stuen på dagtid. Da slipper vi både vugge og seng...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå