Gå til innhold

Lurer på noen ting ang grøt...håper på noen svar fra dere:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille gutt har fått grøt på kvelden i ett par uker nå...en porsjon av maisgrøten til nestle.følger det som står bak på posen, 100 ml melk.

tømmer skåla lett;) får ca 60 ml med melk etter grøten. (NAN)

så det jeg lurer på...hvor lenge skal han få den mengden? og hvor mye kan man øke? når begynner de med grøt 2 ganger om dagen? må det de får på formmidagen være grøt,eller noe annet? tenker på glass med ett eller annet....

blir veldig glad for svar altså :D

Skrevet

Hvor gammel er han?

Lillegutt her er 5 mnd, spiser grøten fra HIPP (med banan og mango?) Den skal blandes kun med vann, og har opp i 140 ml vann. Da bruker det kun å være igjen et par skjeer med grøt. Denne porsjonen får han morgen og kveld. Han spiser også middag midt på dagen (på glass).

Så lenge han vil ha mer, tror jeg det ikke er så farlig å øke jeg.. Han vil jo ha mer?

Skrevet

ja det glemte jeg...han er 7 mnd,men er født 3 mnd for tidlig.han har kommet litt lenger i utvikling,så korrigert er han ca 5 mnd..

helsesøstra sa at den grøten han skal spise skal blandes med NAN...men er vel ikke skadelig med vann heller;)

så gutten din får måltid 3 ganger om dagen ja...kanskje jeg skal prøve å øke litt mengden på kvelden,og etter litt gi han på morningen og..han spiser grøten sin så fort,svelger unna og gaper med engang..hehe..

men hva drikker han ved siden av når han får grøt og middag?

lille gutt her spiser 4 ganger i løpet av dagen. NAN, og grøt på kvelden da.

Skrevet

Her er han snart 6 mnd. Spiser grøt 3 ganger om dagen nå. Økte fra 1-2 etter 14 dager ca. Den 3 kom kjapt da han plutselig ikke vill ha pupp imellom og var skikkelig sur hehe. Jeg tilbyr vann med skje, men ikke så mye som går inn. Ammer 5-6 ganger i dønet ved siden av. Han får også ca 1/2 beger med fruktmos morgen og kveld etter grøt. Tenkte starte med litt middag snart.

Ang disse glassene med middag. Varmer dere de? hvordan evt? Micro?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...