Oslojenta79 Skrevet 23. mars 2010 #1 Skrevet 23. mars 2010 Han spiser 2 porsjoner grøt,så tenkte det var bra med et måltid middag,da han drikker velig mye mme. Men får ikke i han den.Prøvd både eget og et par glass. Blandet med mme,eller bare varmet opp. Ser nesten ut som han brekker seg/ikke liker det. Hva skal jeg gjøre for å få i han vanlig mat?Han kan da ikke ha blitt så kresen allerede??
Renate har ♂09, ønsker 1 til Skrevet 23. mars 2010 #2 Skrevet 23. mars 2010 Hva har du prøvd å gi han da? Sønnen min liker ikke klumper så godt... Brekker seg av det. Men den mosen man kan bruke fra 4 mnd av spiser han av som bare det..
Sistah*G07*J09* Skrevet 23. mars 2010 #3 Skrevet 23. mars 2010 min første fødte fikk jeg aldri til å spise middagsglass. Prøvde ALLE forskjellige merker og varianter, men ikke f....!!! Så jeg la bare inn ett ekstra grøtmåltid Da han var 8mnd fikk jeg ett tips fra en bekjent om å lage selv. Oppskriften var da: 1 passe stor potet 1 passe stor gulrot en margarinklatt 2 skiver kokt skinke (pålegget) evt 2-3kjøttboller Blir ca 1-2posjoner. Kokte poteten og gulroten godt. Tømte av vannet, tok oppi margarin (uten salt) og skinken. Moset alt VELDIG godt med stavmikseren. Når jeg lagde med kjøttboller så kokte jeg dem sammen med poteten og gulroten. Poden åt som en HEST!!! syntes det var kjempe godt Så etter dette var det bare å hive seg rundt og lage posjoner. Plastbegerne med lokk fra avent var super som porsjonspakker Spiste kun dette til middag det første året. Prøvde da han ble eldre å gi han middagsglass igjen, men han nektet fortsatt Så tror rett og slett han ikke likte konsistensen eller smakene?? aner ikke, men det ble da gutt av han også
AussieAnette Skrevet 23. mars 2010 #4 Skrevet 23. mars 2010 Jeg ringte Nestle ang dette, har samme problemet. Poden her brakk seg til han kasta opp.. Fikk beskjed om at de små må få samme maten 15-20 ganger før man kan si de ikke liker det. Så jeg tar 1-2 t skjeer daglig nå, fortsatt ikke det store enda. Men vi prøver fortsatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå