Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 25 år, har aldri vært gravid før.

Vi har prøvd i ett år, og plutselig fikk vi til det :)

Ettersom min søster mistet 2 ganger og hadde et tungt svangerskap da hun endelig bar fram babyen sin, er jeg naturlig nok litt nervøs.. Så jeg bestilte meg tidlig ul hos gynekologen min, innvendig ultralyd. Der fant han ut at jeg er 5+4 på vei, så da skulle hjertet normalt ha slått i dag.. Men vi så ikke noe hjerte... Så embryoet, det lå på plass akkurat der det skulle.

Han er spesialist, og mente ingenting var i veien.. Har jeg noe å være nervøs for? Jeg bestilte en ny time 12. april, bare for å forsikre meg at alt er i orden..

Jeg er sikkert overnervøs. Håper jeg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da vi var på ultralyd når vi var i 5. uke så vi heller ikke noe hjerte, var tilbake en og en halv uke senere og da slo hjertet!:)

Skrevet

Siden hjertet skulle begynde å slå i dag, så kan det godt være det ikke hadde begynt enda ;) Starter nok ikke opp kl 0800 og slå den dagen, dette kan variere mye.

Ville nok slått meg til ro med at legen mente alt så fint ut :-)

MEN er jo fult lov å være nervøs, det er jo noe veldig dyrebart du bærer på. Realiteten sier at det ikke alltid går som det skal, men vil tro at du har odsen på din side siden legen så at alt var ok :)

Skrevet

Om en spesialist mente det var ingenting å være nervøs for, ville jeg hørt på spesialisten. Man kan fort bli skremt her inne om noen kommer med "feil" svar ;) Misforstå meg rett..

Jeg tror heller ikke du har noe å bekymre deg for. Kjenner flere som har vært på ul seinere enn deg og ikke sett hjerteslag..

Lykke til :)

Skrevet

Hei! Tror du kan ta det helt med ro. Jeg var på tidlig UL 5+6 og fant ikke hjerteaktivitet. Kom tilbake to uker senere og da var det jammen 2 hjerter som banket som bare det. Så igjen, tror du skal ta dette med knusende ro:-)

Skrevet

Jeg er 8+1 i dag, og kontaktet også gynekolog for tidlig ul.

Et lite sjokk da vi bare så plommesekken og ikke noe til lille nurket.

Ikke så vi hjertet som slo heller. Han trakk meg ned ei uke inntil videre, og sa vi heller kunne bli positivt overrasket om jeg faktisk skulle være i uke 8.

Jeg skal tilbake om to uker, og håper virkelig at vi finner ham denne gangen!

Skrevet

Okei, da skal jeg slå meg til ro med dette. Har ny time 12. april så da får jeg bare prøve og slappe av fram til da. Og spise, jeg er så sulten for tida :P Selv om ingenting frister..

CathrinR: hvordan føler du deg da? Masse lykke til, skal krysse fingre og tær og alt jeg har for dere!

Skrevet

Vært i høvelig bra form, veldig sliten om kvelden og trenger en liten time på sofaen. Men nå har jeg også jobbet mye fra 10-19, dette gikk fint før men nå takler jeg det ikke om jeg har planlagt mer enn jobb på en dag. Blir senga når jeg komme hjem uansett :P

Litt slapp, noe svimmel til tider, veldig trøtt om morgenen men alt i alt tror jeg at jeg har vært heldig ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...