Gå til innhold

Trenger råd fra dere som ammer!

Anbefalte innlegg

Jeg har en sønn på 1 mnd og jeg prøver så godt jeg kan å full amme. Det som er problemet er at jeg føler jeg ammer så ofte i det siste.

Har hørt at babyer kan ha øke dager?

Hvor ofte bør jeg amme gutten min? For det er ikke mange min han suger om gangen. Som oftest sovner han før han får i seg nok mat. Legger jeg han fra meg så våkner han og skal ha mer eller så er det noe annet. Trenger motivasjon, for vil ikke gi opp ammingen. :-(

Gir foresten erstatning om kveldene av og til og om dagen en sjelden gang, men abosolutt ikke ofte!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141628648-trenger-r%C3%A5d-fra-dere-som-ammer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med baby!

Prøv å stimulere hender/føtter når du merker at han dupper av. Hvis han bare suger litt om gangen, så vil han bare få i seg den tynne melken som kommer først. Det er vanlig at babyen suger veldig ofte i perioder for å øke produksjonen, men det er viktig at han tømmer brystet. Ikke gi opp, men ta det god tid, og vekk han når han sovner. Jeg vil tro at det går lenger mellom måltidene om han spiser seg ordentlig mett.

Lykke til :)

Type annenhver time på dagtid eller hver 1.5 time i en periode er fint for å få opp melkeproduksjonen. Gutten min var en sulten baby og jeg gjorde knapt noe annet enn å amme i perioder, for han brukte fort 20 min på å spise seg mett. Jeg vet det er gørr! Men hold ut. Det blir bedre når barnet blir litt større og spiser mer effektivt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...