studentmamma til gullgutten Skrevet 23. mars 2010 #1 Skrevet 23. mars 2010 Jeg er gravid for første gang. Er i uke 4+5 nå. Den siste uken har jeg med jevne mellomrom kjent at det "stikker" i magen, både på venstre og høyre side. Det er ikke noe vondt, bare litt ubehagelig. Noen som har det slik eller som vet om det er normalt?
snartmammapåny Skrevet 23. mars 2010 #2 Skrevet 23. mars 2010 Tipper det er fordøyelsen og det er helt normalt. Hormonene gjør at fordøyelsen går tregere og det er veldig vanlig å bli plaget av luftsmerter ol.
November-mamma-86 Skrevet 23. mars 2010 #3 Skrevet 23. mars 2010 Hei! Jeg er også 4+5 i dag! Har hatt stikkinger sånn som deg, hadde flere for en ukes tid siden, de føltes slik som mensensmerter føles, tror det er ganske vanlig. Har du mange symptomer? Jeg er litt forfjamset, fordi jeg kjenner så lite symptomer. Det jeg kjenner er at det er noe som av og til strammer nederst i magen, noe jeg antar er livmoren min. Det jeg syns er rarest er at jeg ikke har ømme bryst. Hadde vært kjempe å høre om du evt har symptomer
studentmamma til gullgutten Skrevet 23. mars 2010 Forfatter #4 Skrevet 23. mars 2010 Så gøy at du også er 4+5 idag Har ikke så mange symptomer nei. Har stikkningene og ømme bryst, men kun om kvelden. Stikkningene følest ut omtrent som du beskriver dem og kommer med jevne mellomrom i løpet av dagen Er litt bekymret pga få symptomer, "håper" kvalmen kommer snart slik at jeg kan føle meg mer gravid viss du skjønner. Krysser fingrene for at dette går bra! Dette er første gangen jeg er gravid, så er kanskje enda mer overdramatisk enn jeg burde være. Har du vert til legen forresten? Jeg har ikke det, kun testet positivt på tester hjemme.
November-mamma-86 Skrevet 23. mars 2010 #5 Skrevet 23. mars 2010 Hei! Har det på samme måte - venter i spenning på symptomene. Leste nettopp her om ei som fortalte at hun ikke fikk "ordentlige" symptomer før uke 5.. så om en ukes tid kan det være vi kjenner mer. Syns det er litt skummelt at det eneste som indikerer graviditet her er uteblitt mensen, og to positive tester. Men det virker som du i det minste har fått ømme bryster, og det er jo et godt tegn! Ringte legen, og fikk time først 5. juni! Har derfor kontaktet en privatklinikk og skal inn på ultralyd 15. april Blir spennende. Prøver å være nøktern frem til det, for å ikke bli alt for knust om det skulle gå dårlig (har hatt en missed abortion før, og orker ikke tanken på å gå rundt i ukesvis å tro jeg er gravid, når fosteret er livløst, men kroppen oppfører seg som om den fremdeles var gravid), men håper jo det går fint. Har du sjekket ut denne terminkalenderen? http://www.klikk.no/foreldre/barnimagen/article553179.ece Genial side, som viser terminen- 27. november *drømme seg bort * Du må ha masse lykke til - ble så gira da jeg så vi var like langt på vei! Hadde vært gøy om vi holdt hverandre litt oppdatert!! LYKKE TIL!!!
studentmamma til gullgutten Skrevet 23. mars 2010 Forfatter #6 Skrevet 23. mars 2010 Ja, får håpe vi får mer symptom i nærmeste fremtid 5 juni?? Det var nå veldig lenge til!!! Jeg har enda ikke tatt kontakt med lege, blant annet fordi jeg nettopp har skiftet fastlege, pluss at jeg leste et sted at første kontroll som regel var i uke 8-12. Men burde kanskje ringe snart da, så jeg slipper å vente så lenge som du i tilfelle det er lang ventetid. Blir nok kjempegøy med ultralyd! Krysser fingrene for at alt står bra til med den lille Er det dyrt med ultralyd på privat klinikk? Vurderer det samme selv, men er litt usikkert med tanke på pris (siden jeg er student) Trist å høre om missed abortion:( Er utrolig for fort man blir glad i den lille "streken", hadde nok blitt ganske lei meg om jeg mistet nå, selv om jeg prøver så godt jeg kan å ikke "knytte" meg for mye til den lille.. Så den terminkalenderen ja! Åååh, håper vi begge sitter med en liten i armene rundt de tider:D Blir nok verdens beste julegave! Vil gjerne at vi holder hverandre oppdatert, kjempegøy at vi er kommet like langt. Gleder meg til å høre mer om hvordan det går med deg Masse lykke til til deg også!!
November-mamma-86 Skrevet 24. mars 2010 #7 Skrevet 24. mars 2010 Klinikken jeg kontaktet skulle ha 800 kroner for en ultralyd. Det er jo noen lapper, men føler bare jeg må vite. Sikkert lurt å ringe legen, slik at du får time om ikke så alt for lenge! Ja, har tenkt på det - må være så koselig å få en så tett opp i jula Vi snakkes
bente83 Skrevet 24. mars 2010 #8 Skrevet 24. mars 2010 Jeg hiver meg med i denne tråde jeg, siden jeg er omtrent der dere er:) Er vel på ca. 4+5 i dag tenker jeg, uten at jeg vet det heøt nøyaktig. Testet positivt på søndag, og dette er aller første gang jeg er gravid, så alt er spennende og nytt! Jeg har blitt stimulert med pergotime pga manglende eggløsning. Var ho gynekologen på mandag, men da var det for tidlig å se noe som helst, og skal tilbake til onsdag for å se om vi kan se noe da. Ellers blir det vel 1.legebesøk i midten av april hvis alt ser bra ut neste uke. Får litt ekstra oppfølging når man går på pergotime, veldig betryggende, selv om jeg kjenner det kan bli en lang uke nå. Mannen min tør ikke ta det helt på alvor før jeg har vært hos gynekologen igjen og fått bekreftet at det faktisk er liv!men frykter litt at det er for tidlig å se noe neste uke også... men får håpe det! Ellers har jeg mye av de samme symptomene, og jeg skulle også gjerne hatt mer av de! er jo trøtt og sliten, og hatt mye vondt i hodet. Ellers masse mensensmerter, og må tisse ofte. Følt meg litt uggen på morgenen, men det har jeg gjort før også, så trenger ikke ha noe sammenheng. Puppene har heller ikke vært spesielle ømme, kun brystvortene i perioder. Ellers begynner de å føles litt tyngre. Håper virkelig dette går bra!! har hatt lyst på baby så lenge, og begynte å innstille meg på at det kanskje ble prøverørs på oss, så kjenner at det blir utrolig tøft hvis dette ikke går veien.... Blir gøy å følge noen som er på omtrent samme sted! så får vi bare krysse fingre og tær for at alt går bra med oss alle
studentmamma til gullgutten Skrevet 24. mars 2010 Forfatter #9 Skrevet 24. mars 2010 Så gøy at vi er flere som er kommet omtrent like langt Krysser fingrene for at både du og mannen din kan få bekreftelse på at alt er bra så fort som mulig. Masse lykke til, så håper jeg vi kan oppdatere hverandre på ferden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå