Gå til innhold

Mountain Buggy (OTH) eller Simo Duo vogn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Vi vurderer å kjøpe enten Mountain Buggy (OTH) eller Simo Duo vogn.

Disse vognene er jo svært forskjellig, men vi har likevel kommet frem til at vi vil velge en av disse... Ikke lett:)

Fordelen med MB er jo at den er lett og har god trillekomfort. I tillegg tar den liten plass i bil etc.

Simo Duo har vel gjerne bedre konfort for babyen, samt ryggstøtte slik at babyen kan kike ut når hun blir litt eldre.

Vi venter baby i juni, og er da usikker på om MB vil være god nok/lun nok til et lite barn om vinteren? Med tanke på vind og regn (bor i Bergen) er et barn i en MB kanskje litt mer utsatt for været iforhold til i en Simo Duo? Samtidig er det gode hjul på MB iforhold til vinterføre?

Jeg liker også at Simo Duo har en "bysse" funksjon...

Noen som har synspunkter i forhold til disse vognene? og evt har hatt begge?

setter pris på tilbakemeldinger:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har jeg Simo Duo og anbefaler selvsagt denne. Kjempegod vintervogn, både som bag og sportsvogn. Stor og lun. Ikke noe problem å bytte over til sportsvogn selv om det er vinter.

Jeg syns ikke MB ser like god ut der. Liten bag, som du mest trolig må skifte ut ganske tidlig. Og jeg syns heller ikke noe om å ha en baby på under året vendt fra en når en triller.

Jeg har hvertfall foretrukket å ha blikkontakt når vi går tur. Og babyen føler også større trygghet ved å se på mamma eller pappa ute i "den store verden".

For meg som har hatt anti-sovebaby har gyngingen vært uunværlig. Til tider har det kun vært den som har fått han til å sove.

Lykke til med valget :-)

Skrevet

Jeg elsker MB'en min! Tror alle som har den gjør det :) Bagen er jo myyye mindre enn Simo'en, det er jo ikke til å komme utenom, så du må jo bytte til sportsvogndel tidligere. Jeg har en april gutt, vi byttet da han var 5,5 mnd, mest fordi at da var han dritt lei av bagen, han ville opp og se. Og han var IKKE interessert i å se på mamma'en sin, han ville se verden :) Så han har stortrivdes i sportsvogndelen. I begynnelsen før de kan sitte så legger man jo ryggen ganske så langt ned (om ikke helt), så da kan du jo se barnet gjennom vinduet på kalesjen. Og når det blåser eller regner tar du bare på regntrekket, og da er det så lunt som det kan bli :) Hjulene på MB er supre på vinteren, jeg synes faktisk det er lettere å trille den enn en firhjuling, f eks når man skal over brøytekanter etc, + at den er så lett! Det er min mening :) Lykke til med valget!!

Skrevet

Hei,

jeg hadde veldig lyst på MB til dattera mi, men valgte simo av ren fornuft. Jeg kjøpte imidlertid MB, i tillegg, da hun var 2,5 mnd, men foretrakk å bruke Simo. MB ble kun brukt til shopping de første månedene. Jeg er ikke i tvil om at jeg ville ha hatt Simo de første månedene. Dattera mi hadde svært vanskelig for å sove, og vi har blitt reddet av Simo maaange ganger:). Nå har jeg solgt Simo, men savner den:(. Liker ikke å ha dattera mi vendt fra meg så jeg er fortsatt ikke helt fortrolig med MB som eneste vogn. Jeg går lange turer i alt slags vær, hunden må luftes, og jeg ville ikke ha vært den store og lune baggen til Simo foruten (de første månedene). Dattera mi ble født i juli så jeg ville ikke at hun skulle ut av baggen på kaldeste vinteren. MB sin bag er først og fremst veldig lav så den finnes ikke lun (i forhold til Simo) dersom du ikke alltid går med stormtrekket på. MB er knallgod å trille, men Simo er også veldig god. Jeg har trillet både MB og simo bl.a i skiløypa (for å kunne lufte hunden løs:)), begge vognene demper godt og kommer seg frem. Litt mer trening med Simo, men det gikk det også. Hjulene til MB fungerer utmerket på snø, ingen fare.

Sats på Simo og vurder heller MB etterhvert er mitt råd:)

Skrevet

Ja takk begge deler sier jeg. Jeg har begge vognene og synes Simoen er fantastisk til det første året. Denne vinteren har simovogna vært perfekt for en liten baby. Simovogna er stor vis du skal ha den mye ut og inn av bil, men ellers perfekt. Jeg bruker min MB mest til shopping nå og den ligger fast i bilen, men hjemme eller på lengre turer er det kun simo som gjelder. Lillegutt sover mye bedre i simoen enn i MB. Han er nå straks 4 mnd og MB bagen er alt for trang m dunpose, men går greit m kun dyne.

Mitt råd er derfor , Først simo så Mb, blir jo dyrt og kjøpe to nye vogner, men kansje du kan finne en pent brukt. Mange fine simoer på finn.no. Simoen er god og ha i barnehagen etterhvert , så da bruker jeg MB hjemme.

LYKKE TIL MED VOGNVALG OG BABY

Skrevet

Simo Duo til begge guttene mine, og nå skal lillesøster snart få flytte inn i den. Stor, romslig i bagen, hefitg gyngefunksjon for oss med urolige barn (dvs i mitt tilfelle, alle mine...), stabil og stødig på vinterføre (ikke at jeg håper på repetisjoner av denne vinteren, men man vet aldri),

SOm hun over skriver, simoen har blitt brukt (med sportsdel) i bhg som sovevogn og som turvogn, veldig stødig og driftssikker.

Ja, den er KNALLstor, men akk så fornøyd vi er likevel!

Skrevet

Jeg ville begynt med en simo duo. Har selv hatt brio og MB, og er veldig glad jeg hadde brioen første året.

Bagen til MB er ganske liten og grunn, og vognen har ikke den beste dempingen i selve understellet, så med bag på så synes ikke jeg dempingen er god nok. Som sportsvogn er den super, for da gynger hele sittedelen og gir kjempegod demping :)

Så synes jeg at det er alt for tidlig å ha ett så lite barn som kanskje 4-5 mnd vendt fra seg, byttet til MB da eldste var 10 mnd og minste 11 mnd og det syntes var tidlig nok...

Simo er tung og stor ja, men også veldig lun og god og du kan ha babyen i bagen lenge. Når barnet vil opp og se så har simo en lun sportsvogndel som er vendt mot deg.

Når barnet er rundt året kan man derimot med fordel bytte til MB om barnet er klar for å sitte framovervendt. Den er en fantastisk sportsvogn, og man har kanskje da ønske om en lettere og nettere vogn enn simo.

Bor selv ikke så langt unna Bergen, og med den vinden og det regnet som er der ville jeg absolutt valgt simo som førstevogn, men med regntrekk/stromtrekk er MB også lun nok.

Så mitt råd er som sagt å begynne med en simo duo og så gå over til MB etterhvert, evt kjøpe begge to. Kan jo finne rimelige brukte simo duo eller bagvogn på finn.

Skrevet

Jeg anbefaler MB, siden jeg har dårlig erfaring med Simo selv.

Jeg hadde veldig lyst på MB da jeg var gravid, men fornuftigheten (og mange andre) mente at jeg burde ta Simo siden ungen ligger godt i den, og den passer best til så små barn. Vel, tok ikke lang tid før jeg angret ræva av meg. Hatet simo'en fra dag en (jeg hadde Simo kombi). Tung og trasig vogn.

Mulig den passer bedre til deg og ditt behov, og det kan godt hende at duo er bedre - men jeg angret iallefall på valget mitt, og byttet ut vognen ganske raskt.

Nå har jeg endelig MB og er kjempefornøyd. Det eneste negative jeg har å si er at man ikke kan velge hvilken vei sportsdelen skal være. Mulig barn kan vokse raskt ut av den også, men det aner jeg ikke - for min toåringer bare 8 kg, så hun er jo en del mindre enn gjennomsnittet.

Skrevet

Vi har begge, dvs. Simo duo'en er ikke tatt i bruk enda, men vi hadde MB og Simo bagvogn til den mellomste. Simo er definitivt best det første året, ingen tvil om det. Jeg likte overhodet ikke å måtte bytte til sportsdel da minsten var 5 mnd. og han trivdes ikke spesielt godt forovervendt i sportsdelen. Derfor ble Simo bagvogna redninga vår fram til han bikket året. Denne gangen blir ikke MB'en tatt fram før babyen bikker året.

Skrevet

Ville absolutt valgt Simo duo til nyfødt/når babyen er liten. Hvorfor? Den er lunere enn MB, har dypere og større bag, du kan ha barnet vendt mot deg i Simo sportsdel, det kan du ikke med MB.

MB er bedre enn Simo på vinterføre, ja alt av føre. Den takler alt av føre! Mest framkommelige vogn i verden.

Har hatt MB og Simo kombi. Mener MB egner seg best for større barn, fra omkring 1 års alder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...