Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har vært til scanning i dag, og var fryktelig spent! Gynekologen fant til sammen 10 follikler: 1 på 14mm, 3 på 12mm, 2 på 11mm og 4 på 8mm. Vet ikke om de 4 minste blir store nok. Slimhinna var allerede 10mm. Ringte CFC og de sa jeg skulle scannes igjen på torsdag, men da er gynekologen borte så jeg spurte om jeg kunne scannes fredag. Fikk beskjed fra CFC at det kunne jeg ikke! Så dermed må jeg scannes igjen i morgen, og i værste fall på fredag også. Gynekologen min mente at de hadde gått helt fint om jeg hadde kommet på fredag, men jeg må vel gjøre som de sier.

Gyn sa jeg responderte veldig bra til medisinen til å ha så liten dose, så det er jo bra! Skal ta første sprøyte med orgalutran straks. Så da er man kanskje klar til "ægplukning" i helga:-) Er veldig spent på kvaliteten på eggene.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141628192-snart-verpeklar/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å, så spennende, lykke til!

Det er virkelig mange ganger du må scannes...

Jeg går hos gynekolog på volvat, og det er dyrt. Betaler 950 hver gang, men i forbindelse med inseminasjonene har jeg jo bare blitt scannet 1 gang per syklus, og harl latt det passere. Har tenkt at det var greit med volvat, siden der kan jeg få time på dagen.

Men når jeg begynner på IVF vil det bli veldig dyrt å betale nesten 1000 kr hver gang!

Bor du i Oslo? Hvilken gynekolog bruker du i så fall? Vanskelig å velge og vrake når jeg ikke vet hvor singel-graviditets-positive de er...

Ja, det blir 3. gang i morgen. Første gang skal de sjekke om alt ligger til rette før man begynner IVF- behandlingen(slimhinne og at det ikke er noen cyster). Så skal de følge med utviklingen til folliklene og hvordan man responderer på medisinene, sjekke at man har rett dose.

Jeg holder til i Nord-Norge, og vi har bare en gynekolog som er på det lokale sykehuset. Derfor er det ikke bare å bestemme dag for scanning. Hun har operasjoner noen dager og er av og til på kurs. Hun er bare helt super!!! Jeg har betalt 295 på sykehuset hver gang. Og så måtte jeg i dag(og i morgen) betale 260 i egenandel til drosje siden jeg ikke har bil for øyeblikket og det er dårlig med offentlig kommunikasjon! Blir fort penger av det, men nå skal jeg sende inn å få frikort. Blir nok dyrt å gå til privat gynekolog, spesielt når du skal i gang med IVF. Jeg får timer stort sett på de dagene jeg trenger det. Hun sier det går så fort at hun skviser meg innimellom hvis hun er fullbooket.

Åj, bare én gynekolog, og likevel får du time når du trenger det!

Da er det klart at jeg som bor i gynekolog-eldoradoet Oslo bør få det til;)

Da skal jeg ringe rundt imorgen allerede og se hva jeg kan finne. Fikk en liste av Sven Lindenberg med noen som han anbefalte.

Du har lang vei når du skal til Danmark! Enda vanskeligere å finne billige biletter vil jeg tro. Men hva gjør vi ikke for drømmebarnet...:)

Gynekologen hadde egentlig operasjoner i dag, men tok meg inn tidlig på morgenen. I desember kom hun rett fra flyplassen en fredags kveld siden CFC mente jeg burde scannes en gang til før jeg kom nedover. Som jeg sier- hun er bare helt super!!

Det blir lang reisevei, ja! Her må det planlegges nøye. Ikke bare å hoppe på første fly. Må reise nedover dagen før jeg har time, for det går mange timer på å komme seg nedover. Her nord vet dem ikke hva kommunikasjon er for noe. Widerøe lander som regel samtidig som sas og norwegian går til de store byene både i nord og sør! Helt utrolig. Så da går det ca 3 timer ekstra på venting pr flyplass! Må med 3 fly for å komme nedover. Blir ganske dyrt! Får håpe man får lønn for strevet:-)

Annonse

Har sendt deg privat post:) Men siden du ikkje sjekka den så ofte vil jeg bare si lykke til og det e kjempebra utvikling så langt. Ho Gynekologen e heilt fantastisk men om du les i privat innboksen så ser du. Gleda meg tel å hør korsn det her går videre og håpa du løkkes. Det e jo som du sei ikkje bære bære å kom seg herfra og sørover. Trur egentlig ikkje folk veit ka vi her nord på sånner plassa som vi bor på har av utfordringe når det gjeld valg av lega og kommunikasjon. Men kjempebra du får kom tel ho gyn. Ska snakk med ho ang behandling videre m meg.

Klem

Har sendt deg privat post:) Men siden du ikkje sjekka den så ofte vil jeg bare si lykke til og det e kjempebra utvikling så langt. Ho Gynekologen e heilt fantastisk men om du les i privat innboksen så ser du. Gleda meg tel å hør korsn det her går videre og håpa du løkkes. Det e jo som du sei ikkje bære bære å kom seg herfra og sørover. Trur egentlig ikkje folk veit ka vi her nord på sånner plassa som vi bor på har av utfordringe når det gjeld valg av lega og kommunikasjon. Men kjempebra du får kom tel ho gyn. Ska snakk med ho ang behandling videre m meg.

Klem

Klem

Da har jeg vært til ny scanning, og her er resultatet: 2 follikler på 16mm, 1 på 15mm, 1 på 14mm, 1 på 13mm, 1 på 12mm og 4 på 9mm! Så de har da vokst siden i går! Slimhinna var 10.5mm. Skal sette eggløsningssprøyte i morgen kveld og har time til ægplukning på CFC på lørdag kl 09:15 :-) Er kjempespent!

Det var ikke bare å få tak i billetter. Det blir jo midt i påskeferien, og det var ikke mye å velge i! Holdt på å få sjokk da det først så ut som jeg ikke kom meg nedover. Men har nå fått billetter nedover, men det er verre å komme seg nordover igjen! Så dette blir nok en dyr tur! Blir nok minst 6.500 bare for billetter!

Timone: du får pm.

Åååå, det blir spennende å høre! Har av en eller annen grunn trodd det var neste helg du skulle av gårde, men da blir vi jo ganske likt i løypa. Er også forferdelig spent! Blir noe helt nytt, og nå får jeg samtidig sjekket at eggene er ok. Er spent på om de 4 minste folliklene blir store nok, men ett av de 6 andre må nå vel bli klare for innsett! Gynekologen syntes det var rart de ikke ventet en dag til slik at de minste kunne bli litt større. Hun hadde forventet at jeg skulle på scanning igjen på fredag. Får satse på at Lindenberg gjør det rette!

Du skal ha inseminasjon denne gangen også? Hvor mye gonal-f har du tatt? Jeg blir nok der nede til tirsdag, så hvis du vil at vi skal treffes er det bare å ta kontakt. Må vel klare å finne tak i en pc.

Jeg har nok en runde med ins ja. Lindenberg ønsker ikke ivf på meg, pga økt fare for å miste... og det trenger jeg ikke...

Jeg har tatt 150ie over tre dager, totalt 450ie. Håper virkelig det blir ett par-tre foll av det kjenner jeg.

Har sett litt på reisen idag, sånn for å se hvordan det ser ut. Og det blir nok busstur på meg denne gangen. Det er lenge siden sist nå. Da reiser jeg fra Oslo ca 2300, med retur i to tiden. Godt jeg har påskeferie når jeg kommer hjem. Det er slitsomt, men vi sparer heller de pengene. Vet jo aldri når vi er ferdig med dette..tenk...det blir vårt niende forsøk. Det hadde jeg aldri sett for meg når vi startet.

Men vi må jo høres nærmere!

Annonse

Lykke til begge to!

Jeg som ligger akkurat så mange dager etter dere at påskehelligdagene ødelegger for meg, får leve gjennom deres spenning så lenge, og lade opp til jeg kan reise i begynnelsen av mai.

Bra jeg har deg som prøvekanin Håpefull38;)

God tur!

Guri malla, så spennende! :-) Masse lykke til i helga! Er veldig glad jeg slipper å reise nedover i påska, selv om det ville spart meg for en del unnskyldninger på jobben hvorfor jeg må ta fri brått rett etter påskeferien. Må nok bli egenmelding da. Håper å få grønt lys til å begynne med gonal-F på mandag...mens du nok har hatt innsett samme dag! *krysser fingrene*

Masse lykke til Håperfull 38 og Ugla. Håper påskeharen kommer med noe vi ønsker oss i påskeegget dette året.

Selv venter jeg nå etter å ha blitt inseminert for 5.gang i starten av denne uka. Kommer tanta på besøk igjen denne måneden/april så blir det IVF på meg også. Håper håper å unngå det, men må man så må man!

lykke til!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...