Gå til innhold

omphalocele og klumpfot

trudekua

Anbefalte innlegg

jeg er 20 uker på vei. ved ultralyd fikk vi først vite at lille gutten vår har omphalocele(såkalt navlestrengsbrokk), og halvannen uke etterpå fikk vi vite at han har klumpfot...

dette førte til fostervannsprøve (som takk min skaper var veldig bra!) og det ble koblet inn en genetiker for å avdekke mulige sjeldne syndromer.

ingenting er skrevet i stein, men det ble ikke funnet noe...

dette har ført til at jeg har vært borte fra jobb siden ul, gudene skal vite at slikt tærer på kommende foreldre.

mitt spm er: er det noen som har opplevd en sammenheng mellom navlestrengsbrokken og klumpfot?? jeg føler på meg at jeg spør meg ihjel og leser til øya er firkanta, men er fortsatt ikke blitt no klokere...

på forhånd takk:)

Fortsetter under...

Hei!

Jeg fikk en datter i -05 med en delt spiserør(øsofagusatresi). I tillegg var det kun to blodårer i navlestengen istedenfor tre... Da sa legene at "feil" oppstod sjeldent helt alene... Så er det en ting, så er det oftest noe annet også når det først foreligger en "misdannelse" av noe.. Og hvilke feil som oppstår komer an på når fosterets utvikling ble forstyrret av "noe", eller i hvilken uke av fosterets utvikling "forstyrrelsen" skjedde..

Noen ganger ser man klare sammenhenger mellom de feil barnet har og i andre tilfeller ikke.. har ikke hørt om at det er en standard sammenheng mellom de to tilstandene du beskriver...

Lykke til med gutten uansett! Skal dere på rikshospitalet er den barnekirurgiske avdelingen helt fantastisk, og vi hadde det veldig bra der sammen med jenta vår.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...