Anita*født* Skrevet 23. mars 2010 #1 Skrevet 23. mars 2010 Min våkner hver time eller oftere,noen få netter sover han noen få timer mellom våkne...Er så sliten.. Noen med erfaringer og råd?
meandmylittle Skrevet 23. mars 2010 #2 Skrevet 23. mars 2010 Oiii, det var ofte! Og gutten er jo 8 mnd da, så nå burde han jo sove litt sammenhengende.. Min er også 8 mnd ,men sover nå stort sett hele natta fra kl 19 - 07. Men ammer du eller får han mme? Og det kan jo være at han trenger mer mat på dagen vet du.Eller kanskje tenner? Ellers kan jeg jo si at lillegutt her har begynt å våkne litt av og til, men da tror jeg det er fordi han drømmer, for sovner greit av seg selv i gjen.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 23. mars 2010 #3 Skrevet 23. mars 2010 Vi hadde også mye trøbbel med nattesøvnen på den alderen der, og fikk inntrykk her inne av at det var ganske vanlig i grunn...Mye som skjer, de utvikler seg jo i rekordfart og kan nok bli litt "hett i toppen" deres til tider når de lærer mye nytt (søvnregresjon). Dårlig m tips dessverre, annet enn at det går over:p
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 23. mars 2010 #4 Skrevet 23. mars 2010 Her kan du lese mer om søvnregresjon; http://www.xn--barnogsvn-r8a.com/?page_id=39
Gjest Skrevet 23. mars 2010 #5 Skrevet 23. mars 2010 Ja sånn var begge mine, ved ca 8 mnd blir søvnen selvstyrt og da må man lære de å sove igjen. Det tar ofte litt tid, men er veldig verdt det. Det er dette som har vært (er i gang med det med andremann nå) "kneika" for oss med begge 2:) Hold ut og vær konsekvent. Noen tips som har hjulpet oss; - Gi barnet noen minutter til å roe seg selv. Vet ikke om dine er som mine men de lå ofte bare og pludret eller sutret. Kunne faktisk ligge sånn opptil en time. Slitsomt, men det er verdt det å ikke gå inn og forstyrre dem med mindre de gråter. - Ikke ta opp av sengen med mindre det er veldig hyl og skrik - La natt være natt, minimalt med lyd og lys. Og til slutt; hold ut så blir det bedre. Eldstemann her var et mareritt i denne perioden og har siden vi kom over denne perioden vært verdens enkleste barn når det kommer til søvn:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå