Gå til innhold

Faktura dato & Forfall dato HJELP

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk i dag en faktura datert 19.03.2010, konvolutten var stemplet 20.03.10, men forfallsdatoen var 15.03.10. Hvordan skal jeg gå frem får å ikke få purring på denne? Betaler den så klart idag da men.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da er det vel bare å betale den idag, da, så får du ikke purring. Om du likevel skulle få purring, er det bare å rive den i stykker, for du har jo betalt. Så hva er problemet?

Skrevet

Da bør du sende en e-post og forklare at det er noe vanskelig å betale en faktura før du selv mottar den. Det er nok en feil fra de som har sendt den ut, og de kommer ingen vei med å purre på den før det har gått et par uker etter fakturadato men påpek det likevel. Har opplevd det samme av en som samlet opp småregninger og sendte samlet. Da var det mye som hadde forfalt før jeg fikk beskjed gitt:)

Skrevet

I dag er den 23. Hvis du har fått en faktura datert 19 og stemplet er 20, men forfallsdatoen er den 15, så har du fått helt feil regning. Forfallsdato skal alltid være 2 uker over fakturadato. Ring vedkommende og forklar saken, få utsatt forfallsdato. Feilen ligger hos de, og ikke hos deg.

Skrevet

Hvis den betales med det samme, er saken ute av verden, og du slipper å ringe eller sende mail.

Skrevet

Kanskje det er purringen du har fått i posten..? At hovedforfall på faktura var 15.03. Da vil nok denne purrefristen gjelde 2 uker til, før den går til inkasso.

Hilsen en som jobber med fakturautsendelse;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...