Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ser det er endel her som går på blodfortynnende, progestan og prednisol..

Er dette noe der spør selv om å få eller er det legen som setter dere automatisk opp på disse medisinene?

Jeg spurte nå sist om albyl-e tabeletter...fikk beskjed om at det ikke hadde noen bevist virkning og at det kunne ha motsatt effekt..de hørtes veldig negative ut..

men jeg kunne tenkt meg å prøve dette hvis jeg hiver meg på 3 å siste ivf forsøk.

Jeg har endometriose..og ser at prednisol kan være bra dersom du har dette..

Lurer på hvorfor jeg ikke er satt på dette?

Dere som får disse medisinene...går dere til behandling privat eller via det offentlige?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141626860-ang-medisiner-etter-innsett/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei...

Jeg tror de offentlige klinikken eksperimenterer mindre...

Hausken kjørte full pakke på meg sist og det gav suksess...

Har vrt p andre klinikker både i Norge og Danmark og ikke fått tilbudet. Tror de er litt mer eksperimentelle og så får de gode resultater og...

Hvor holder du til?

Lykke til...du kan jo spørre...evt kontakte andre klinikker og prøve der?

Hei!

J ble faktisk satt på både albyl og prednisolon denne gangen, samt progestan istedet for crinone. Ikke noen annen grunn enn at vi har 3 negative forsøk bak oss, og at dette er det 3 og siste forsøket der.Holder til i Porsgrunn. Trang ikke å be om det, faktisk de som foreslo det. Nå gjenstår det jo å se om jeg får behov for det, men det må vi jo tro:) Fikk beskjed fra klinikken i dag om at kun 1 av 8 egg var blitt befruktet. Men overlever det ene egget til i morgen og det blir innsett, er jeg veldig glad for å kunne prøve litt ekstra medisiner!

Lykke til:)

Blke også satt på "full pakke" denne gangen: albyl-e, prednisolon, progynova og utrogest (=progestan-kapsler): Eneste grunne var at har testa negativt flere ganger og klinikken min ville prøve ut disse medisinene. Det lyktes nesten - fikk positiv prøve men dessverre viste det seg at egget nok bare hadde vært borti og ikke festa seg ordentlig.

Så for min del har det hatt veldig positive effekter med disse ekstra medisinene. :)

Synes ikke du skal gi deg automatisk om de sier at nei det er ikke 100% bevist at det virker. Det er nemlig ikke bevist at det ikke virker heller, mao virker det på noen og ikke på andre.

Lykke til!

Nurket1:Jeg har hørt veldig mye positivt om hausken...nesten så jeg treger litt på at jeg ikke bare beg der i fra starten av..ikke noe negativt om sykehuset i haugesund,men føler de er litt A4 kanskje..vi er jo så forkjellige alle og ser her at det er så mangen forkjellige medisiner en kan bruke...

Jeg har aldri vært i nærheten av å være gravid å vet jeg har endometriose så jeg tenker at jeg kanskje sko prøvd noen av disse medisinene..

Hvis jeg skal igang med 3 og siste forsøk og det bli neg,så kommer jeg nok muligens til å prøve hausken..tror det er viktig å "skreddersy" behandlingsmetodene litt..

Jeg skal til haugesund sykehus uti april...de skal sjekke livmoren min pga to misslykka forsøk..tenkte jeg skulle høre litt med de ang dette da...

Tusen takk for svar:-)

Gratulerer med positivt resultat:-)

vår tur?:): Guri så spennende,vi får satse på at det er gullegget du fikk ut der da:-)

Håper jeg kan få prøve disse medisinene i mitt siste forsøk hvis det blir da...

Litt dumt å få beskjed etter 3 mislykka forsøk at det er andre medisiner en kan bruke liksom..:-/..

Håper det blir full klaff for deg Vår tur?:) denne gangen:-)

Ønsker deg masse lykke til imorgen:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...