Gå til innhold

Trenger desperat tips til gave til pappa som fyller 60 år..

Anbefalte innlegg

Han tar med hele familien på cruise i middelhavet i mai for å feire dagen og syns han fortjener en skikkelig gave. Han er en fantastisk pappa i tillegg til at han bruker utrolig mye penger på denne turen. Så føler ikke for å gi han en genser...

Noen tips?

Fortsetter under...

Gjest irismor

Vanskelig når man ikke vet hva din pappa liker.

Min pappa fikk whiskey, treningsbukse og MaxManus i 60 årsgave. Han ønsket seg det, men kjøpte en litt dyrere whiskey enn hva han selv pleier å kjøpe.

Svigerfar fikk sirkelsag i 60 årsgave, også etter ønske.

Men noen forslag:

God cognac og 2-6 flotte cognacglass. Kanskje med ingravering på glassene.

Klokke (mest sannsynlig så har han dette også)

Spekepølser på en flott fjøl med personlig preg og en kniv i slire.

Fiskestang med utstyr.

Har faktisk ingen gode ideer i det hele tatt.

Må selv komme opp med en god ide på 60 årsgave til mutter`n.

Takk for tips...

Kanskje greit å si litt om hvordan type pappa er da.. Han er ikke en friluftstype, så slike ting utgår.. Han drikker whiskey men kun med selters i og dermed er det liten vits med råfine whiskeyer.

NOen flere forslag?

Regner med at telt utgår da :o). Det gav jeg til min pappa... Men hva med fotobok med for eksempel bilder av oppveksten hans og frem til i dag inkl deg og familien din. Eller et kamera sånn at han kan forevige turen?

Annonse

Gavekort, feks på teaterbilletter og middag på en fin restaurant for 2. Hvis han liker spa, kan dere jo gi han dette i gave - det har de vel på cruisebåten. Gi han noen fine klær i tillegg.. Synes forslaget om bilde av barnebarn var fin.

Når pappa ble 60 hadde jeg og søsteren min vært og sneket i de gamle bildene og albumene hjemme hos mamma og pappa. Vi plukket ut gamle bilder, skannet inn og laget fotobok over hans liv. Fra barne- ungdomsbilder av han, frem til i dag. Utrolig fint ble det, og han ble kjempeglad (og nok en smule rørt selv om han egentlig ikke er typen til det).

Krever litt forberedelser, men 60årsgave til en fantastisk pappa legger man jo gjerne litt kjærlighet og arbeid i :)

Hvis dere er flere som spleiser vil jeg anbefale helgetur i Lom hos selveste Arne Brimi. Han lager mater mens de ser på å det er en utrolig fin og lærerik helg med flotte naturopplevelser

Jeg falt helt for den fotoboken fra hans eget liv, men jeg rekker det ikke. F...ta!! Bursdagen er til fredag, så rekker uansett ikke å trykke den. Vet ikke om han har noe særlig bilder heller, da han er enebarn og foreldrene er døde.. men nettopp derfor hadde det vært koselig med en egen fotobok for han.. søren heller!!!!

Gjest irismor

Godt forslag fra nybegynner07 :-)

Lag fotoboken til jul og gi han nå et gavekort på et stort fotografi med alle barnebarna og sett ramme på det. Om det kommer et par uker etter bursdagen er ingen krise. Og til jul gir du fotoboken og kanskje du da har fått knipset noen fine bilder på turen :-)

Annonse

Hva med en kurv full av masse forskjellig? Gavekort på bok, noe godt å drikke, noe pent tøy, du kan løpe ut å kjøpe litt sånn scrappeutstyr og klippe og lime til et skikkelig koselig album med bilder og tekst. Konsert eller noen annen forestilling. Osv osv...

Her har det blitt mye verktøy på min far oppover. i 50års gave ønsket han seg penger så han kunne kjøpe seg en dyr stjernekikkert, så det fikk han.

Han har tatt meg og min søster med på noen ferier de siste årene, og vi har laget album av dette i ettertid. Dette er igrunn de gavene han har satt størst pris på. Så du kunne kanskje tatt masse bilder mens dere var på tur og så lage album når dere kommer hjem.

Jeg er ganske så dårlig på bursdagsgaver til menn, det ender ofte med alkohol av ett eller annet slag om de ikke har spesielle ønsker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...