Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Min lille gutt på 5 mnd har fått seg en koseklut (del av mykt babyteppe), som han ofte kaver opp over hele eller halve ansiktet før han sovner. Virker som han sovner fortere når han gjør det, ellers er det mye hyl og skrik. Jeg pleier å flytte på det etter han har sovnet, slik at han skal puste bedre, men når han kaver om natta i søvne havner den ofte oppå ansiktet igjen. Jeg synes jo dette er skummelt, selv om jeg i alle fall får til å puste gjennom den (men ikke så veldig godt, så hvordan er det da for en baby?)

Nå for tida våkner han hver/annahver time, så da får jeg jo sjekket at han puster (er jo ikke alltid kluten er oppå ansiktet da). Men målet er jo at han skal slutte med det, og vi vurderer å flytte han på eget rom, og da kan jeg jo ikke sjekke hele tida.. Tror også han må slutte med smokk fordi han våkner hele tida og vil ha den, og det virker som om kosekluten fungerer som trøst i stedet for smokk noen ganger, så vil ikke ta den fra han heller...

Hva tenker dere?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141626367-koseklut-opp%C3%A5-ansiktet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

min pirat drar alt mulig over ansiktet for å få sove. For tida er det den brede remsa med tøy som følger sprinklene som dras ned. Når hun var mindre brukte hun en gulpeklut. i vogna vrir hun lua over ansiktet.

Jeg var også litt bekymret i starten, men så lenge ungen ikke har mulighet til å snurre noe rundt halsen, går det nok greit.

• 1 måned senere...

Da gjorde min og, for å fjerna klutane til alle tider. Slutta med da, fekk heller ein liten bamse. Var slik med tutten og, vakna til alle tider på natta for å få tutten. Men den finn ungen din sjølv snart, dei lukta tutten, og finne den i søvne sjølv :), nå er da berre å venta på litt finmotorikk så treffe han munnen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...