Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei..

Har aldri skrevet her inne før,men nå begynner jeg blir litt despereat,fikk en sønn 15 juli og alt har vært fantastisk,men dette med søvnen et slit..

Begynnte bli verre ved 6,5 mnd alder nå er han 8 mnd og våkner hver eneste time etter ca 22-23 han sover godt fra 19 til da,

Han får smokk,noen ganger vann,jeg er streng når han er våken snakker ikke til han,sier nå er det natta sove nå,vi begge gjør samme,for vi har blitt nødt ta annenhver natt for vi er utslitt.. På en god natt får vi 3 timer delt utover natta....

Jeg er utslitt,mangel på søvn har ført med seg bare dritt som mange kilo,vann i kroppen,blir fort sinna,forholdet skranter,og ikke minst vi har ikke den energien vi burde for vår lille skatt...

Har hatt snekker her satt opp lettvegg laget eget rom til han som jeg skal flytte han inn på,men jeg gruer meg om jeg må løpe inn dit hver time hele natta ikke noe poeng legge seg da...

Jeg ønsker noen som er eller har vært i samme situasjon dele SINE erfaringen og METODER...Jeg er villig prøve alt...

Han spiser bra og sluttet spise på natt av seg selv..Han legger seg alene i sengen om kvelden og sovner av seg selv,er bare at han våkner hver halve eller hele timer,noen ganger holder jeg på mange ganger i timen oxo....

Håper på masse svar og råd.....

På forhånd takk alle mammaer og pappaer til våre herlige barn.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141625965-s%C3%B8vn-s%C3%B8vn-og-s%C3%B8vn/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hei,

jeg har en datter på 7 måneder (født 25.august, og hun sover nå fra 19h til 07 i strekk. Hun sluttet også å spise på natta veldig tidlig, for 2 - 3 måneder siden. Men nylig hadde vi en SÅ SLITSOM periode med mange oppvåkninger, stort sett for å få inn smokken eller fordi hun rullet fra rygg til mage og klarte ikke å roe seg ned etter det.

For det første flyttet vi henne til rommet til storebroren og det hjelper. Meningen er at du skal kutte ned på "servicen" om natten, og så lenge du må opp og inn på et annet srom, blir det ikke like rask respons. Det må de lære seg.

Mitt forslag er å vente 10 min før du responderer. Hver gang. Se på klokka. Det er egentlig lenge, men min erfaring er at babyer kan faktisk sovne og roe seg selv ned hvis man venter. 10 min hver gang.

Ikke gi vann, den feilen gjorde vi med sønnen vår, og det ble bare verre etter hvert. De får det som en uvane og hva er vel bedre enn å sove i strekk 11 - 12 timer? det klarer de fint.

Det er kanskje greit å ikke legge seg de to første nettene, det var i hvert fall lettere for meg å styre alt (det vil si det å kutte ned på servicen) hvis jeg var våken. For oss funket det YPPERLIG. Prøv et par netter..... Bare drøy din respons med 10 min, men følg med klokken....

Vi tok mange feil med nr.1 når det gjelder søvn (samsoving, sovne ved puppen, vann om natten) og det resulterte i akkurat det du nevner. Med vår datter sover vi alle mange timer i strekk og det eneste jeg hører er "For en blid baby du har".......

På dagen sover hun 2 ganger a 2 timer, tror ikke de skal sove mer, men det er individuelt.

Dette er min erfaring, kan kanskje funke for dere.... Håper det. Lykke til!!!!!

si ifra hvordan det gikk....

(Min datter pleide aldri å skrike eller hyle hysterisk i de 10 minuttene, men man må vurdere gråten/situasjonen og bestemme selv hva man vil takle og hvor lenge. Med nr. 1 måtte vi gjennom mange skrikekurer)

Hei,

jeg for min del mener at det ikke er noe poeng i å la babyene ligge og skrike. Vår sønn på litt over 1 år våkner hver natt og enten bare vil ha smokken, eller vil opp til oss. Det fins noe som heter belønningssystem som man kan ta i bruk senere når barna blir større, viss det skulle bli behov for det. Mener at viss barn våkner kan det også være fordi de søker de voksnes trygghet. Vi har sluttet å gi vår sønn melk om natten, men han får komme opp til oss og ligge der. Og noen ganger sover han rundt hele natten i sin egen seng også. Men dette fins det mange teorier på. Lykke til.

• 3 uker senere...

vet hvordan dere har det og det er ikke lett.

jeg ville anbefalt skrikemetoden, jeg gjorde det på jenta mi og det fungerte :) og hun var ikke noe lett baby.

Det viktigste er å beggynne på gode søvn rutiner foreksempell sånn som jeg gjorde. Bade 18.15 spise god natt grøt og litt melk og synge kanskje en natta sang, det er viktig å gjøre det hver dag så babyen skjønner at han skal sove. så legge han gå inn hvert 5 min når han skriker og si natta men ikke ta han opp, de første dagene vil han kanskje skrike i 4 timer, men det vil gi seg det kan hende at han vil holde på slik i 4 dager men ikke gi opp. det er helt forferdelig når det står på .

når jeg beggynte med det for 3 uker siden trodde jeg ikke på det i det hele tatt, men tenkte jeg kunne prøve det å, så hadde jeg prøvd alt, ho våkna også hver aen time om natta og nå sover ho fra 19 til 7, ho er 8 månder og det er akkurat som å få et nytt liv. og du er ikke slem med babyen når du bruker den metoden (det følte jeg med en gang)

men den kan jeg annbefale på det sterkeste.

Jeg ønsker dere masse lykke til og støtt hver andre, det er kanskje 4 dager som er et helvette og etter det vil dere få en unge som er mer fornøyd og dere har mer overskudd.:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...