**LilleMy!** Skrevet 23. mars 2010 #1 Skrevet 23. mars 2010 Jeg skal fjerne to visdomstenner til fredag. Er 7+2 idag. Vet at man ikke skal ta ibux når man er gravid, men hvordan er det med andre smertestillende? Noen som vet? Jeg aner jo ikke hvor vondt det kommer til å bli, men er vel ganske skummelt å skulle fjerne de hvis jeg ikke kan ta noe smertestillende etterpå...
MissMe*med*lillegutt Skrevet 23. mars 2010 #2 Skrevet 23. mars 2010 Du kan ta paracet og paralgin forte
Drømmen om 2 små oppfylt Skrevet 23. mars 2010 #3 Skrevet 23. mars 2010 Sjekk med tannlegen om du fortsatt bør trekke dem nå, selv om du er gravid. Har du smerter i tennene?
kattta Skrevet 23. mars 2010 #4 Skrevet 23. mars 2010 Er dem ikke ekstremt plagsomme, så ville jeg nok å ventet til etter graviditeten. Det kan oppstå betennelse i etterkant, noe som må antibiotika til for å ta knekken på.
Catias Skrevet 23. mars 2010 #5 Skrevet 23. mars 2010 Paract er sjelden nok smertestillende, jeg har fjernet 2 stk, og måtte ha paralgin forte. I felles katalogen står det at preparatet ikke indikerer skadelige effekter på svangerskapsforløpet, fosteret eller det nyfødte barnet. Så virker som du kan ta det. Er jo for en kort periode også. Men er også mer på om du burde gjøre det i det hele tatt, iforhold til bedøvelsen man får of eventuelt røntgen og sånn.....hør med tannlegen for sikkerhets skyld du..... Lykke til
**LilleMy!** Skrevet 24. mars 2010 Forfatter #6 Skrevet 24. mars 2010 Takk for masse svar:) De tennene har vært plagsomme ganske lenge egnetlig, så hadde vært veldig fint å bli kvitt de. Kjenner de hele tiden, og har til tider ekstremt vondt i hodet pga de. Røntgenbilder har jeg allerede tatt (før jeg fant ut at jeg er gravid) så det trenger jeg ikke å ta, har lest litt forskjellig rundt omkring angående om det er skadelig eller ikke, men da er hvertfall ikke det noe problem nå. Jeg har fjernet to tidligere og da klarte jeg meg helt fint med sterke ibux, og tannlegen sa at de er mindre vondt å fjerne de oppe enn de nede. Men jeg får vel kanskje ringe tannlegen likevel og høre med henne hva hun mener... Takk for hjelp
**LilleMy!** Skrevet 24. mars 2010 Forfatter #7 Skrevet 24. mars 2010 Tenkte jeg skulle legge inn en liten oppdatering, hvis det kommer flere som lurer på dette. Ringte til tannlegen, og hun anbefalte meg å vente med å fjerne de så lenge jeg klarer å leve med de og de ikke plager meg altfor masse. Så da får jeg bare prøve å holde ut med de tennene oppi der. Får krysse fingrene for at de ikke blir altfor plagsomme!
♥REBECCA♥ Skrevet 24. mars 2010 #8 Skrevet 24. mars 2010 jeg fjernet ii uke 11, gikk kejmpe fint:) men jeg tokk ikke noe smertestillende etterpå,
**LilleMy!** Skrevet 24. mars 2010 Forfatter #9 Skrevet 24. mars 2010 Ok, det var fint å vite, så vet jeg at det kan gå bra hvis jeg må gjøre det før lille spire kommer ut:) Men siden de ikke er grusomt plagsomme så prøver jeg å vente
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå