¸.·´¯`·.¸><((((º> Skrevet 23. mars 2010 #1 Skrevet 23. mars 2010 Vi vurderer¨å legge høstferien til Hellas, nærmere bestemt Peloponneshalvøya, i slutten av september/begynnelsen av oktober. Men er veldig i tvil om det er lurt på grunn av ustabilt vær med mye overskyet og regn og kaldt vann. Vil jo ikke ha norsk sommer når vi er i middelhavet! :-) Er noen av dere godt kjent i Hellas, og har gjort dere noen erfaringer ?
Gjest mphs Skrevet 23. mars 2010 #2 Skrevet 23. mars 2010 Jeg og søsteren min vår på Corfu i september ett år og det ville jeg ikke gjort igjen. Vi hadde mye regn og vind.
Rampongi Skrevet 23. mars 2010 #3 Skrevet 23. mars 2010 var på kreta i september. Var for kaldt i vannet for å bade, men vi sola oss de dagene vi hadde sol. Ikke så himla varmt, mer som norsk sommer..
¸.·´¯`·.¸><((((º> Skrevet 23. mars 2010 Forfatter #4 Skrevet 23. mars 2010 Grøss, var litt det jeg fryktet! Vi har et lite barn og ei som begynner på skolen til høsten, og fant nå ut at vi vil legge ferien til høstferien hennes - og ikke vil vi reise for langt heller, på grunn av den lille. Dermed blir valgene noe begrenset om vi vil til varme strøk med godt badevann... Noen forslag ?? :-)
♥ Snøblomst ♥ Skrevet 23. mars 2010 #6 Skrevet 23. mars 2010 Vi har hatt 4 turer til Hellas på denne tiden av året, alle med nydelig vær. Har vært på Mallorca Alcudia en gang i september og hadde regn hele uken.
Gjest mphs Skrevet 23. mars 2010 #7 Skrevet 23. mars 2010 Vi hr dratt til Gran Canaria mange ganger i spetember, men tenkte kanskje dere syntes det var for langt.
¸.·´¯`·.¸><((((º> Skrevet 23. mars 2010 Forfatter #8 Skrevet 23. mars 2010 Hvor langt er det til Gran Canaria ? vet du noe om mulighetene for å leie hus der ? Kikka litt på La Gomera, for den øya frister meg veldig, men der var det ikke mange hus til leie. Hvis vi hadde fått noe direkte fra Kr.sand, er det antagelig kortere enn reisetiden dit vi hadde tenkt oss.. Forrige gang vi var der, tok flytiden totalt 6 timer, pluss minst 4 timer reise med bil til og fra flyplassene i Athen og Kr.sand.
¸.·´¯`·.¸><((((º> Skrevet 23. mars 2010 Forfatter #9 Skrevet 23. mars 2010 Husker du hvor i Hellas dere var ? var det gode temperaturer i vannet ?
Gjest Skrevet 23. mars 2010 #10 Skrevet 23. mars 2010 Kanariøyene passer fint på høsten. Vi var der nov/des, deilig sommervær!
jentebanden Skrevet 23. mars 2010 #11 Skrevet 23. mars 2010 Hva med Tyrkia da? Har ikke vært der i oktober, kanskje noen andre her har? Det er jo bare 4 timer ca reisetid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå