Gå til innhold

Skal på GU idag, hadde totalruptur, 5 mnd siden fødselen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pga totalrupturen så turte jeg aldri bestille 6 ukers kontroll, og da jeg endelig ble smertefri etter nesten 3 mnd så har jeg ikke fått somlet meg til å bestille noe time, men idag skal jeg endelig..

Og jeg gruer meg.. Merker ved sex at ting ikke er som før, kjenner arrvevet veldig godt, og er så redd det skal gjøre vondt idag.. Hvordan har andre med tot.ruptur opplevd første GU?

Synes alltid gynekologene er så uforsiktige, som om de har dårlig tid, og skal skynde seg å gjennomføre undersøkelsen, men tar de kanskje litt hensyn ved en førstegangsundersøkelse etter fødsel?

Skrevet

Jeg var på undersøkelse for et par uker siden, da hadde det gått nesten 3 mndr siden fødselen. Syns det gikk veldig greit faktisk, selv om GU aldri er noe morsomt! Legen som undersøkte meg var veldig behagelig, og det hjelper jo veldig.

Har ikke testet ut sexlivet så mye enda, men kjenner at det er litt annerledes enn før. Tror derimot det skal bli veldig bra når vi endelig får somlet oss til å starte på for fullt igjen ;) Jeg var mest bekymret for den andre åpningen som var sydd, da jeg har blødd mye hver gang jeg har vært på do og gjort mine saker :P Det så også veldig bra ut, og legen mente det var små hemoroider som gjorde at jeg blødde.

Totalruptur var mitt store mareritt før fødselen, men må si jeg er overrasket over hvor fort det har kommet seg igjen:)

Lykke til på GU, det går nok kjempebra :)

Skrevet

Jeg hadde ikke direkte totalruptur, men nesten (grad 4 er vel total, jeg hadde 3b). Jeg hadde seksukerskontroll og tremånederskontroll hos gynekologen på sykehuset og begge gikk overraskende greit. Hadde jo grusomt vondt i 5-6 uker etter fødselen, så særlig den første kontrollen grudde jeg meg veldig til, men nettopp fordi det gjorde så vondt måtte jeg få vite om alt var i orden (noe det heldigvis var).

Si i fra til legen at du meker at ting ikke er som før og at du er redd det skal gjøre vondt, og prøv å tenke at denne undersøkelsen nettopp er for å finne ut om de kan gjøre noe for å hjelpe deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...