Gå til innhold

Snakk om dårlig timing altså!!!

Anbefalte innlegg

Ja igår var vi til pers! Lille tryll skulle få sove i senga si for første gang på lenge uten byssing, vugging, pupping eller annen type søvnhjelp, selvom det kostet litt gråt. Vi skulle egentlig starte til fredag, men jeg framskynda det siden jeg fant henne hengende halvveis på utsiden av vogna igår morges (hun sover i vogna om natten også, pga vuggeavhengig :oP)

Jeg må si det gikk over all forventning altså. Jeg eller sambo satt inne hos henne hele tiden, uten å gi henne oppmerksomhet, men for å vise at hun ikke var alene. Det tok 45 min med gråt (ikke "jeg-er-fortvila-og-redd"-gråt, men mer som "hvorfor-får-jeg-ikke-vilja-mi-det-pleier-jeg-jo"-gråt) også sovna hun!! Sov hele natten uten en lyd, helt til kl 6!!

Problemet nå er at når hun våknet i morges var hun ganske snørrete, hoster og 38 i feber :o( Hva er oddsen for at hun skulle bli syk akkurat når vi skulle starte med dette da??! Kan vi fullføre nå? Føler det er dumt å avbryte når vi først har begynt, men hvis hun skulle begynne å gråte på ordentlig ikveld, så tror jeg at jeg vil avbryte...

Hva ville dere gjort i mine sko?

Vet jo at "metoden" er omdiskutert og sikkert mange av dere som ikke ville gjort det på denne måten i det hele tatt, men jeg føler at dette er noe som må gjøres nå.

Uff dette ble rotete dere... Skylder på gravid-tåka! :o)

Fortsetter under...

Så herlig at det fungerte for dere! Og ja, dårlig timing av trylla å bli syk nå som mor og far synes hun skal sovne av seg selv... Huff og huff! Kan jo være en fort-gjort-forkjølelse da. Ellers tror jeg at jeg ville bysset og koset henne i søvn mens hun er syk og så ta kampen opp igjen etter at hun er frisk. Barn som er syke trenger omsorg.

Men så er jeg blautere enn blaut da... Men min erfaring er hvertfall at det beste du kan gjøre for et sykt barn er å gi omsorg og kos - selv om det koster en ny leggerutine. Så er det på-an-igjen når hun er frisk.

Men dere kjenner babyen deres og hva som vil være riktig for henne, så da må dere kjenne på det selv hva som blir kvelden for dere i dag..:o)

God bedring!

Ja jeg hadde håpet at det skulle være en liten tulle-forkjølelse. Men det har dessverre utviklet seg til over 39 i feber, hoste med påfølgende oppkast +++ Det er selvsagt helt uaktuelt med noe skrikeopplegg ikveld da. Her blir det pupp og kos til den store medaljen :o)

Hehe.. ja jeg vet ikke helt hvorfor jeg postet innlegget, for det er jo helt uaktuelt å la en syk baby ligge å gråte. Jeg var nok bare frustrert over at når vi endelig var igang med søvntreningen som jeg hadde gruet for så lenge, skulle bli sabotert av en forkjølelse. Lille tryll fikk over 40 i feber og responderte dårlig på Paracet og vi endte en tur på legevakta. Så natten gikk med på byssing, bæring, vugging og pupping den :oP Heldigvis er formen bedre idag :o)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...