Gå til innhold

emmaljunga edge duo, sport eller classic understell?? Tusen takk for svar!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Idag har vi testet vogner, og vi er ganske uenige om hvilket understell.. sambo er 195 høy og likte sprt best, da han følte at det andre ble for kort, mens jeg likte classic best da det var lettest..

Hva syntes dere? Hvilket liker dere best? fordeler/ulemper?

TUSEN TAKK FOR SVAR:)

Skrevet

Hvor mange barn har dere tenkt å ha i denne vogne? Min erfaring med classic understell (og min svigerinnes erfaring med sport) er at Emmaljunga blir "slarkete" i skjøteleddene (der hvor det var fjær på vogner i gamle dager, nesten nederst på understellet, hvis du skjønner). Det medfører at den ellers relativt høye vognen synker sammen (skjøteleddet henger ikke lenger vannrett, men på skrå nedover inn mot midten av vognen), og den blir mye tyngre å svinge (må trykke mye hardere ned for å få svingt).

Min svigerinne kjøpte ny vogn til nr 3, men hadde lenge irritert seg over nettopp dette med nr 2. Vi måtte av andre grunner (mugg) kjøpe ny vogn til nr 2, og det er jeg veldig glad for :-) (utenom at det er litt dyrt, dessverre).

Det var min erfaring. Skjønner poenget med at mannen din er høy, vi kjøpte også Emmaljunga fordi det var mannen min som skulle trille mest (hadde permisjon alene fra 15. aug til etter påske) og han er ikke unormalt høy, men alle de andre vognene var så lave da. Tror flere vogner er høyere nå.

Skrevet

Classic sin kurv tåler at du handler mat uten å subbe i bakken :-)

Har hørt at sportsunderstellet ikke gjør det i samme grad. Vi velger nok classic

Skrevet

Vi har valgt classic pga gunnen Sjokolademonster skriver.

Skrevet

Vi har ingen erfaring å dele ennå, men vi valgte sport understell p.g.a lufthjulene. Det var kriterien fra samboer for at jeg skulle få lov til å kjøpe den barnevogna:)

Håper vi blir fornøyde med den:)

Skrevet

Vi har kjøpt sportsunderstell, pga. luft i hjulene. Mange trilleturer på grusvei, og ujevne gangfelt. det homper mere og er tyngre og kjøre uten lufthjul...

Skrevet

jeg har sport, og er fornøyd med det, kan snu håndtket sånn at man ikke går med sola i ansiktet til barnet. i steden for å gå med vogna feil vei... og pga luft hjul

Skrevet

har valgt sport pga sambo som er så gøy, lufthjul og mulilgheten for å snu håndtaket uten å måtte snu baggen.

Skrevet

Vi har emmaljunga duo edge. Har brukt den i nesten 2 år til største jenta vår og i juli er pån igjen med nr 2. Veldig fornøyd med vogna! :)

Vi valgte det letteste understellet med nettingkurv under. Er det classic tro?

Vi er VELDIG glad for det. Etterhvert som babyen blir tyngre, så er du glad for at du har det letteste understellet.

Det med å snu håndtaket er oppskrytt. Min venninne har det på sin vogn, de brukte det hele 2 ganger i løpet av 2 år eller noe sånt.

Hvis du MÅ snu vogna/håndtaket, er det jo bare å snu bagen! Den klikker du av på 3 sekunder også setter du det andre veien på nye 3 sekunder.

Vi er i alle fall glad vi valgte classic, og det anbefaler jeg til andre som ikke har bestemt seg også.

Skrevet

Har lufthjul på det classiske understellet mitt på mondialen.

Skrevet

Da vi kjøpte classic var det lufthjul på den også.

Skrevet

Vi skal også kjøpe duo edge vogna. Irriterer meg litt at det ikke er stålkurv på sportunderstellet også:( Kunne mest tenkt meg det sportunderstellet.. Men vi får se:)

Skrevet

tusen takk for svar dere! dytter litt å kanksje jeg får enda flere tilbake meldinger.. valgetskval:)

Skrevet

Jeg ville hørt på samboern din :) Har selv en mann som er 197 høy, og hvis han skulle trille vogna uten å gå kromrygget så valgte vi sport. Du vil vel at sambo skal kunne gå "rakrygget" med gullet deres? Synes lufthjula er helt greie og teleskophåndtaket har jeg selv og hatt god bruk for - samt det å kunne snu håndtaket. Men det er ditt og mannen sitt valg. Lykke til med valget :)

Skrevet

Jeg kommer til å velge classic.. pga disse punktene..

* slankere understell.. sport ble så klumpete og stort...

* Vinkeljusteringen på håndtaket, er ikke av de høyeste så dama i butikken trodde den ville passe bedre for meg.. ikke noe morro å gå med høye skuldre på langtur etterhvert...

* Lite tro på at vendemuligheten på sport blir mye brukt..

Håper du blir klokere, og lykke til med valget :)

Skrevet

mannen min er 194 høy, å han ville ha classic understell.

det er også lettere å løfte en sport'n. begge har lufthul.

Skrevet

ville bare si at jeg har brukt vendemuligheten MYE. Bra når det er sol eller vind, kanskje spesielt når du har på sportsdelen:)

Skrevet

Kan love at det er mer praktisk å snu håndtaket enn "baggen" når du bytter til sportsdelen - den er både tyngre og mer uhåndterlig enn baggen.. Jeg har brukt "snufunksjonen" mye på vår vogn:)

Skrevet

Vi valgte classic.. både fordi den er lettere og fordi den har metallkurv under.. Bor på landet så har valgt lufthjul... mest behagelig for barnet:) Her er det mye grus og ulent terreng.

Jeg kommer bare til å snu baggen hvis sol og vind skulle være til plage:) Uansett får man ikke ALT man vil ha på en vogn. Tror min emmaljunga duo edge vil bli perfekt for vårt bruk..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...