Gå til innhold

emmaljunga edge duo, sport eller classic understell??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Idag har vi testet vogner, og vi er ganske uenige om hvilket understell.. sambo er 195 høy og likte sprt best, da han følte at det andre ble for kort, mens jeg likte classic best da det var lettest..

Hva syntes dere? Hvilket liker dere best? fordeler/ulemper?

TUSEN TAKK FOR SVAR:)

Skrevet

Jeg ville valgt det lette understellet! Har selv edge duo og fy så tung vogn! Har det understellet med vendbart håndtak og teleskop-regulering av høyden, tror det er det som heter Sport Cryptonite. Det er den desidert fineste vognen jeg vet om, hihihi, men ubrukelig når man går over til sportsdelen. Føles som tyngdepunktet blir på helt feil plass når man går over til sportsdelen på det understellet, og det blir kjempetungt å svinge med vogna...

Skulle jeg kjøpt den vogna på nytt hadde det blitt med det letteste understellet. Når babyen er nyfødt og veier lite er det jo nesten bare tyngden på vogna man går og skyver foran seg, men når barnet blir større og tyngre blir det fort over 30 kilo man går og skyver foran seg.... Edge duo med dette understellet veier 19 kilo med sportsdelen.

Vi valgte det understellet pga vi trodde det var sååå praktisk med vendbart håndtak, men det ble aldri brukt, for stelleveska hang jo der... En annen ting er at teleskop-patenten de bruker er noe dritt. Er en sånn sak man skal skru på for å løsne, så justere håndtaket i rett høyde, også skru til igjen. Av og til møter man jo på et par trappetrinn, og når vi skulle opp trapper med vogna så holdt ikke teleskop-stramminga, så da kom håndtaket så langt ut det gikk, så når vi var kommet opp måtte vi løsne og justere håndtaket i rett høyde igjen... Utrolig irriterende etterhvert. Der har Brio en mye bedre patent på teleskop-håndtak (vi gikk over til Brio vogn når vi oppdaget tyngdepunkt-problemet).

Edge duo har en utrolig bra kalesje! Den kan dras langt framover, så den er veldig lun og skjermer for mye sollys og vær og vind. Savner den ganske så mye! Nå skal vi snart kjøpe en city cross og håper at den har en like bra kalesje som edge duo.

Lykke til med vognkjøpet =)

Skrevet

Svare på en ting fra anonym 23:45. CC har like god kalesje som edge duo:)

Skrevet

dytter litt å ser om jeg kan få enda flere tips og meninger her:)

Tusen takk

Skrevet

Til anonym 11:55 Tusen takk!!! :D Gleder meg til å få CC i hus ;)

anonym 23:45.

Skrevet

Jeg ønsker også meninger om dette. Hvilket av understellene demper best i ulendt terreng/ grus etc.? Føles det ene mykere å trille enn det andre?

Noen som har prøvd begge mot hverandre ute på grusvei?

Skrevet

Vi har sportsunderstellet. Kjenner ei med det andre understellet også.

Ulempen med sport, er at det _kan_ bli problemer med kulelagrene. Jeg har hatt vår vogn på reparasjon i dag pga det. Hjulene ble gående så mye på skrå, og de blanke greiene inni hjulene bare datt ut. Men skal nå være i orden.

De jeg snakket med der jeg reparerte vogna sa at sportsunderstellet egentlig er det beste av de to typene. Nettopp fordi det er kulelager på hjulene. Dessuten er det ikke så stor forskjell på vekten sa de.

Det _kan_ også bli problemer med teleskophåndtaket, det strammet de også for oss i dag selv om vi ikke har merket noen problemer med det.

Så i det store og hele er vi veldig fornøyd med sportsunderstellet. Jeg har brukt det vendbare mye, veldig praktisk ifht hvor sola kommer osv hvis babyen sitter. At stelleveska henger der synes jeg ikke er et godt nok argument til ikke å velge dette undestellet. Den er det jo bare å flytte på! Har heller ikke merket noen problemer med tyngdepunktet, synes vogna er like stabil med bag som med sportsdel uansett hvilken vei jeg har snudd understellet.

Vi valgte dette understellet fordi jeg er 1.60 og mannen nesten 1.90. Fant ut at dette ble det som passet oss begge best.

Har ikke prøvd vogna til hun jeg kjenner med det andre understellet så mye, men det er noe smalere. Iallefall hjulene. Virker litt stivere, men jeg vet jo ikke.

Skrevet

Noen som har testet begge mot hverandre på f.eks grusvei?

Skrevet

Synes classicunderstellet har bedre demping enn sport.

Skrevet

Sjekk höyden på håndtaket! Jeg liker å ha muligheten til å ha hendene lavt (senket skuldre) slik at teleskophåndtaket ble uaktuelt for meg. Jeg er 169 cm höy, men hvilte meg bedre på håndtaket til classic.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...