Gå til innhold

Første UL 7+6 (Men ingenting å se)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter med et lite ubehag i magen etter å ha vært på første UL på sykehuset i dag. Det som skulle være det første tegnet på at barnet vårt har det bra viste seg å ikke være der. Gynekologen letet og letet etter knøttet men det eneste vi så var plommesekken. Han begynte da å stusse i om jeg er enda mindre på vei, men dette stemmer ikke. (Såklart, det kan, men usannsynlig)

Jeg har UL om to uker igjen, hvor vi skal se om vi finner barnet.

Er det andre som har vært på UL tidlig som heller ikke har sett barnet?

Synes det er litt rart at han ikke sjekket hjertelyden osv, men det kan jo være mange grunner. Han har gjettet at jeg er rundt 7 uker på vei, og ikke 8 som antatt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi fant forresten heller ikke hjertet, så ble en skikkelig nedtur... Skulle egentlig slappe av etter dette men nå grues jeg mer enn noen gang..

Skrevet

Uff så kjedelig. Skjønner godt at det ikke var noen god opplevelse. Var selv på ultralyd 7+1 og både så og hørte hjertet, noe som var veldig fint.

MEN jeg har en venninne som opplevde det samme som deg. Det viste seg senere at hun kun var i 5.uke selv om hun etter egen telling burde vært i 8. Alt gikk fint, og i desember fødte hun en nydelig jente, så det kan fort være det er dette som har hendt.

Håper alt er i orden!

Skrevet

Egget kan ligge i dvale lenge, før det utvikler seg og fester seg :) Egget fester seg når kroppen gir signaler om at "hei, nå er det klart her".. det kan ligge i dvale befruktet :)

Det skjedde meg!!! er nå 30 uker på vei <3

Skrevet

Men, .... man har jo også BO, altså blighted ovun.. Et blindt egg, en fostersekk uten fosteranlegg. Man har positiv graviditetstest og de vanlige svangerskapssymptomer, men det er ikke et fosteranlegg der som vokser. Det er vanlig at man erkjenner dette etter en tid, ved at man begynner å blø med brunlig utflod, slik som ved de andre tilfellene...

Vil ikke skremme deg, bare gi deg litt informasjon :)

Skrevet

jeg opplevde også dette, men i uke 15 :(

Det var jo ikke noe der for min del da, BO eller MA veldig tidlig for min del.

Håper ikke det gjelder deg :)

Det kan jo godt hende du er litt kortere kommen du trodde :)

Jeg var på UL i går fordi jeg var livredd for å oppleve det samme igjen. Det var ikke greitt oppleve det så sent i svangerskapet heller :(

jeg hadde alle symptomer på normal graviditet hele vegen og mistenkte ingenting før jeg begynnte å spotte brunt i uke 14.

jeg sier heller ikke dette for å skremme deg, men jeg leste et innlegg her inne når jeg begynnte å spotte selv og når ting ble som det ble, er jeg glad for at jeg allerede hadde kunnet venne meg litt til tanken før jeg fikk bekreftelsen på at ting ikke var slik det skulle :)

Lykke til!

Skrevet

Takk for svar, jeg antar jeg er negativ av natur (eller realist) når ikke jeg ser eller hører noe hjertelyder klarer jeg ikke tenke positivt, naturlig nok..

Jeg hadde den vonde følelsen en uke før vi fikk UL på sykehuset. Jeg har ikke blødd, eller noe som tilsier at noe er galt. Men følelsen bare var der.

Samboeren min mente selvfølgelig at jeg overdrev, og at alle mødre følte det slik. Etter UL forstod jeg ingenting, jeg synes gynokologen sa lite, kanskje han visste lite.. Men jeg visste enda mindre enn ham.

Jeg har ikke hatt mensen siden Januar, og testen viste positivt for litt over en måned siden. Hvorfor skulle vi da ikke se barnet? Først tippet han at jeg bare var 5 uker på vei, men forstod lite da alt så bra ut bortsett fra at vi ikke så fosteret. Så gikk han til at jeg var nok en maks 7 uker på vei. Men jeg leser jo at vi fremdeles skal kunne legge merke til hjertet, selv om vi nødvendigvis ikke ser barnet..

Søsteren min mistet sin første og fikk ikke beskjed om det før 3 måneder etterpå !! Da hun fikk vite det sa de det over telefonen med et uhell, de trodde legen hadde gitt beskjed noe som ikke var tilfelle.

Jeg er nok så godt som skråsikker på at ting ikke gikk så bra med oss heller denne gangen, men det blir jo 100% sikkert om 2 uker på ny UL.

:-(

Skrevet

Hei.. så utrolig kjipt at du ikke så verken fosteret eller hjertet!!!! Men jeg tror ikke du har noe å frykte!!!! Første ultralyden jeg var, så var jeg rundt 6 uker på vei, og da fant dem ingenting.. va utrolig kjip følelse, men som han sa at det kunne være at det var for tidlig å se noe, så jeg fikk ny time etter ca 3 uker... altså i dag har jeg og vært, og der var det et bankende hjertet:) og i tilegg mente han at jeg nok var 9 uker og ikke 8 uker som jeg trodde... Så jeg både håper og tror at dem finner hjertet lyd neste gang :)

klem

Skrevet

Sjønner godt at du har det ubehagelig. Var selv 3,5mnd da jeg første gang hørte hjertelyden på mitt barn.

Men er enda tidlig så hvet ikke hvor mye en kan forvente seg,synes du skal slappe av å vente til neste time,å håpe den er til forventningen.

Skrevet

Æ håpa det bare va for tidlig, æ antar du har Lind du også. Hørt masse bra om han, men synes han snakka lite tel at æ va så nervøs som æ va. Ingen trøstanes ord som sa at det va heilt normalt eller at neste gang blir det nok bedre, men nu skal æ telbake om under to uke, og da forhåpentligvis ser vi det vi håpe på... :)

Det einaste vi så va to små sirkla inni plommesekken som forsvant etter å ha vært tel syne i 5-10 sekunda.. Detta sa han lite på, annet enn at han ikje skjønte så mye selv heller.. Hehe..

Skrevet

Er i akkuratt den samme situasjonen som deg!! var i dag på ul på ahus mener selv jeg er 6+4. der fant han en plommesekk/fostersekk men uten anlegg til foster. Han mente også kasnkje jeg var mindre på vei enn jeg tror selv, mener selv ikke det men.

Skal tilbake om 2 uker og dette blir de 2 lengste ukene i mitt liv! Trodde liksom dagen i dag skulle berolige meg litt siden jeg har lite symptomer denne gangen og "føler meg liksom ikke gravid".

Skrevet

Godt å høre jeg ikke er helt aleine... Det hjalp meg ikke akkurat å dra på den ultralyden, han mente jeg var 7 uker på veg og ikke 8 som vi trodde først. Men er jo da det er litt rart han ikke finner noe.

Men blir bra med UL om under to uker, da blir jo ting 100% sikkert! :)

Krysser fingrene for deg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...