Gå til innhold

Reise til Spania?

Mazza**

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det har ikke noe å si hvor mange uker man er på vei.Jeg sjekket dette opp selv.

Abort er det andre grunner til, ikke flyreise/ferie.

(Jeg har vært i Spania samt de arabiske emirater da jeg har vært gravid.Litt mer enn 12 uker var j da.Men helsedirektoratet anbefalte ikke land med mye malaria f eks visse afrikanske land,Asia,etc)

Jeg lurer også veldig på å reise en tur når jeg er i uke 15. Er så usikker at jeg ikke har kjøpt flybill enda. Har leilighet der nede og har lyst til å ta en rolig uke der nede. Er egentlig ikke så redd for flyreisen, men tenker mere på hvis det blir mye vasking og styr.. ikke så lett å la være når der har stått tomt en stund.

Så hvis det er sånn at du kan ta det med ro der nede og bare slappe av og ha det bra så tror jeg at jeg ville reist.

Annonse

Vil helst ikke uroe noen her, men den første beskjeden jeg fikk fra gynekologen min da jeg ble gravid var at jeg ikke fikk reise til utlandet, først og fremst på grunn av faren for toksoplasmose, men også fordi det kan være problematisk dersom noe skulle skje i svangerskapet slik at det blir nødvendig med legehjelp. Jeg måtte derfor avlyse både tur til London og Tyrkia som allerede var bestilt.

Nå kan det være legen min er litt streng, men det var altså det rådet jeg fikk..

Både fastlegen min og legene på poliklinikken på Ullevål sa jeg kunne reise til Syden nå i påsken. Er 7 uker på vei når ferien starter. Er selvfølgelig nervøs på om det går greit, men som noen andre sier over her så skjer det noe så hadde det nok skjedd hjemme også. Skal sjekke ut hvor det er legehjelp når jeg er vel fremme. Og tak for tipset om toksoplasmose. Skal være forsiktig med hva jeg spiser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...