Gå til innhold

Er det slutt, eller er det noe jeg kan gjøre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er snart 10 mnd.

Etter innføring av fast føde da han var 5 mnd ble han gradvis mindre og mindre interessert i puppen. Fullammet til da.

Har siste to mnd ammet på natta, morgen, og 1 gang på dagtid.

Har opprettholdt nattamming da jeg var redd for å miste melka.

Men nå har han kuttet ut nattpuppen selv, og sover rundt.

Siste 3 dagene har han ikke villet ha pupp, biter bare. Har prøvd å gi mens han har vært trøtt, etter dupp, og i rolige omgivelser. Tok puppen 1 gang i dag, men de to forrige dagene altså niks nada.

Er det bare å innse at ammingen er over? Synes det er så trist jeg:-( Han er en stor gutt som spiser mye fast føde, og drikker masse vann. MME vil han ikke ha, verken av kopp eller flaske.

Er det noe jeg kan gjøre for at han skal bli interessert i puppen igjen?

Er vel bare et tidsspm før melka forsvinner helt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det bare er å innse at det er over.

Det virker som han gir klare tegn på at han ikke vil lenger, og da burde du kanskje respektere det......?

Det er jo fint å amme barna lenge, men om han viser tydlige tegn på at han ikke vil, så er det inge vits i å prøve å tvinge han. Da tror jeg det blir mye verre i så fall..

Det er jo mange som slutter lenge før 10 mnd også.

Det er jo kjempefint at han har avvent seg selv på natten og sover rundt..

Jeg hadde gjort mye for at min lille kunne gjort det samme.

Synes du har gjort en god jobb som har ammet så lenge du har kunnet, og prøvd ditt beste..

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg lurer også på om lille jenta vår på 7 mnd begynner å ikke ville ha pupp mer. Hun har vært så glad i og avhengig av puppen, men når vi begynte med fast føde til henne,fra 5 og en halv - 6 mnd, vil hun nesten ikke ha mm.

Jeg prøver å legge henne til, men får til å amme henne ca 3 ganger fra vi står opp kl 06.00 til hun legger seg kl. 19.00. Ellers ammer jeg fortsatt to ganger på natta.

Hadde tenkt å avvenne nattamminga, men har utsatt det da jeg er redd for at hun ikke får i seg nok væske i løpet av døgnet og fordi jeg er redd for å miste melka da jeg ikke ammer henne så mange ganger lenger.

Lurer på om hun får i seg nok væske egentlig? Gir henne vann, men hun får liksom ikke helt til å drikke av tutekopp. Bare tygger å leker med den. Har aldri villet ha flaske.

Lurer også på om jeg kommer til å miste melka snart, siden jeg ikke ammer så mye lenger. Eller er 5 ganger i døgnet helt vanlig? Tør ikke å øke den faste føden enda heller, da jeg er redd for at det da blir enda mindre amminger. Noen med erfaringer?

Skrevet

Det ble ammeslutt ja...

Når han bare bet hver gang jeg prøvde så ble det ikke noe hyggelig.

Og de få gangene det virket som at han ville ha så ga han opp rimelig fort, når melka ikke kom med det samme.

Har ikke hatt antydning til spreng eettrpå, så det var vel minimalt med melk igjen tenker jeg.

Nå får han Drikki i tillegg til at han drikekr masse vann, og grøt 2 ganger daglig.

Vemodig er det jo, men sånn er det bare:-/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...