Gå til innhold

ta med babyen i bæreselen på bussen i morgen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

tenkte meg en tur på ikea, så har mannen tenkt å hente oss på vei hjem fra jobb. men vi har ikke plass til barnevogna i bilen så lenge alt arbeidsutstyret ligger der, derfor lurte jeg på om jeg skulle ta h*n opp bærestellen å ta h*n med meg.

er ca 10 min med buss og 5 min å gå til ikea fra bussholdeplassen

er ikke snakk om lange turen og jeg håper ikea har sånnen handlekorg med bilstol??? noen som vett??

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg tror de har det ja. Mener at jeg har sett det hvertfall.

Skrevet

h*n er foresten 3 mnder

HI

Skrevet

På ikea i Åsane har dei i alle fall handlekorg med babysete på, vil tru dei har det andre plassar og ja.

Skrevet

håper de har det :) er ikke bra å sitte i bæreselen for lenge heller.

HI

Skrevet

Hvilken bæresele har du da? De fleste kan en bære ganske lenge i.

Men uansett er det ikke noe problem å bruke den på veien dit. IKEA har vogner med babystol, men den på Furuset har veldig bratte som passer best for barn som er sterkere i ryggen.

Annonse

Skrevet

Kan du vel, og ja, alle IKEAene har noen babyvogner. Er de opptatt, ukomfortable e.l. er det jo bare å legge ungen på et teppe i en vanlig handlevogn.

Skrevet

har babybjørn sin bæresele kjøpte i fjor for 699kr så den bør være veldig god.

tror eg tar med et teppe som eg kan legge i en handlekorg tilfelle de ikke har. h*n liker ikke å være i bæreselen forlenge..

tusen takk for svar.

HI

Skrevet

Nei, BabyBjørn bæresele er IKKE god for babyen. Uvitende kvinnemenneske

Skrevet

Det kommer helt an på hvilken bæresele du har, det. Ikke noe problem i en som er ergonomisk riktig for barnet.

Skrevet

Desssverre, du bør bytte ut den selen der. Manduca eller ergo el er bra.

Skrevet

Huff, den bæreselen er det bare å kaste, er ikke brukendes til stort annet enn å vaske gulvet med.

Kjøp heller en formsydd bæresele eller et sjal, da kan barnet sitte der i evigheter.

Skrevet

hæ? eg har altid trodd den bæreselen var god eg. kaste den gjør eg ikke var jo kjempe dyr. men eg kommer nok til å selge den snart bruker den faktisk kun når eg vasker og rydder. og nå i mårå..

men hva er galt med den? dere som sier den ikke er bra, har dere prøvd deg selv?

HI

Annonse

Skrevet

Baby Bjørn-selen er ikke ergonomisk riktig for babyen. Babyen blir sittende mer med bena rett ned (som om du skulle sittet på en tømmerstokk), dette belaster babyens bekken og er ikke bra over lengre tid. I tillegg er den vond for bæreren, den belaster rygg og skuldre slik at bæreren ikke klarer å bære så lenge.

En annen formsydd, som f.eks. manduca eller ergo, er mye bredere ved rompa til babyen, slik at det er som om den sitter bredbent over en stol, hvilket er mye bedre for kroppen. Disse formsydde gjør også at babyen sitter bedre inntil kroppen din og de er laget slik at belastningen på dine skuldre og rygg blir minimal.

En meitai har også disse egenskapene.

Du kan lese mer på tettinntil.no om du vil. Ellers har for eksempel lotusbarn.no mange forskjellige bæretøy, der kan du jo også se forskjellen på de.

Jeg har gått lange fjellturer med babyen min i meitai og ergo. Det er da snakk om etpar tre timer av gangen. Som regel har min baby da sovet godt. Alle disse bæretøyene kan brukes både på mage og rygg og man kan fint bære til babyen/barnet er 15-20 kg, eller altså 3-4 år.

Anbefaler på det varmeste å bytte ut babybjørnen:)

Skrevet

de nye selene som kom for vel året siden er annerledes enn de gamle.. bedre for barnet..

Skrevet

Dei er fortsatt ikkje ergonomisk bra for barnet.

Skrevet

så sinnsyk skipt, eg kjøpte den jo bare for 4 mnd siden og har brukt den 2 ganger.

http://babyshop.no/wsp/babyshop/frontend.cgi?func=frontend.show&func_id=13697&template=product_info&open=940

denne er de eg har, står jo ingenting om de dere sier dårlig at de har lov å selge den!! blir sur når de ikke tar slike ting av markedet...

men kan eg ikke bruke den fram til ikea i morgen?? er snakk om ca 20 min babyen blir sittened i den.

HI

Skrevet

Det går helt fin, bruk babybjørnen du. Ingen grunn til panikk selv om noen her ikke er helt hysteriske. Ja, så er kanskje ikke BB det beste for barnet ergonomisk, men jeg tror virkelig ikke at barnet tar noen skade av å bruke den av og til. Er forskjell på en gang i blandt, og raddismammaer som bærer ungen på ryggen i sjal døgnet rundt, fordi det er så jævla ergonomisk riktig. Blir så svett av sånne alternative folk altså.

Skrevet

Det er klart du kan brukse selen ei stund i morgon! Alt med måte vil eg seie, og du bærer jo ikkje babyen i timesvis kvar dag heller.

Men eg seier meg einig med dei som anbefaler anna bæretøy, mei tai eller ergo/manduca er supre til barn frå 6 mnd og oppover (dei kan brukast frå nyfødd og, men då foretrekker eg elastisk sjal) :o)

Det er for øvrig mykje som ikkje er bra, som likevel er lov til å selge; hoppedisser, gåstolar, alkohol, osv, osv...

Skrevet

kjempe flott men da bruker eg den i morgen. så skal eg se om eg kansje får byttet den eller solgt den på finn.no.

eg er veldig nøyen på sikkerheten til mitt barn, så vil nok få meg en annen bæresele.

takk for svar alle sammen

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...