Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mulig det er eldre innlegg ang.dette men var så mye å lese :)

Er 12+1 i dag, og har vært plaget med ryggen et apr uker nå. Har en jobb vor jeg står hele dagen, somregel 8-10 timer, og må av og til løfte tungt. Er helt ødelagt etter endt arbeidsdag, er det flere som har det sånn?

ar en sjef som er litt vrien, så har ikke lyst til å sykemelde meg heller, men babyen og helsa kommer først...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sliter selv litt med korsryggen og bekkenet fra forrige graviditet, og kjenner smertene på akkurat de samme stedene alt nå i uke 13.

Skrevet

Ja, og begynner å bli ganske lei nå :P

Jeg er 17 uker og noen dager nå, og har sliti med ryggen i halvannen mnds tid. Jobber i matbutikk, og det blir mye gåing på hardt underlag og tunge løft, men har heldigvis en ålreit sjef. Går nå inn i 3. uka som 100% sykemeldt nå. Og har skikkelig dårlig samvittighet for å være borte fra jobb. Men venter nå på en fysio-time, og håper jeg kommer meg tilbake på jobb snart! :)

Men vi må ikke bry oss om jobben og sure sjefer/medarbeidere. For nå er det tida for å tenke på oss selv og den lille i magen! :)

Skrevet

jeg er 20uker på vei, sliter også mye med ryggen, spessielt korsrygg,nakke og skuldre. jobber bare som vikar i bhg så jeg kan desverre ikke bli sykemeldt:( må nok bare holde ut så lenge jeg klarer. jeg går jevnlig til fysioterapi for å holde det i sjakk slik at det ikke blir værre.

Skrevet

Er 15 uker og sliter også med ryggen. men det er rett og slett fordi ryggmusklene må jobbe mye hardere for får ingen støtte fra magemusklene lenger. Fikk ganske stor mage raskt...

Gjør ryggøvelser hver dag nå. Og skal kjøpe meg disse NIKE skoa med luftdemping el hva det nå er. Har prøvd de og kjente at ryggen fikk slappe av når de er på. De er dyre, men får de fra jobben. :) Også passer jeg på å legge meg litt på sofaen rett etter jobb så ryggen får slappet av. :)

står hele dagen på jobben da...

Egentlig har jeg lyst å bestille meg en massasje, men pga graviditeten har jeg fått kviser på ryggen!!!!! Æsj! vil ikke at fremmede skal kna huden min når den ser slik ut. :( (sutre...)

Skrevet

får vel bare prøve å olde ut, synes det er så tidlig og har ikke fått mage enda. Men er jo mye som skjer inne i kroppen så..

Var hos legen i går, og hun sa jeg måtte kjenne på det selv. Så prøver ut uka er iallefall, også er det påskeferie så da får jeg hvilt noen dager.

Vurderte massasje jeg også for å se om det hjelper. Vi får ha denne siden til å synes litt synd på hverandre :)

Skrevet

Min rygg har også blitt mer og mer kranglete i det siste...

Den siste uken har i grunn bare vert grusom. Har en jobb som innebærer kun ståing og gåing.. bare en svipptur nedom en stol innimellom.. men så er det opp igjen liksom...

Det verste er at det ikke hjelper å sitte lenger heller.. nå er det kun strekk ut som kan avlaste ryggen...men selv etter en hard dag på jobb sliten jeg med å sove fordi ryggen verker sånn når jeg ligger...

Er kun 20 uker på vei..og synes jo dette var lovlig tidlig å begynne ås lite da.. har lite lyst å sykemeldes.. men hvis en fridag ekstra i uken, eller bare kortere arbeidsdager kan hjelpe, så må jeg jo vurdere det... Vi får se hvordan det går, og håpe at en lengre påskefri hjelper på :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...