Gå til innhold

Hvis du kunne velge: barnehage nær jobb eller hjem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått tilbud om barnehage i kommunen jeg jobber, 20 min kjøretur hjemmefra. Bare far som kjører bil, derfor tar det lang tid med tog om jeg skal bringe/hente. Takker vi ja, eller venter vi og ser om vi får tilbud i kommunen der vi bor?

Hvis du fikk velge, ville du valgt barnehage nær hjem eller jobb (den enes jobb/ eller begges jobb), og hvorfor? :)

Skrevet

Nær hjem, uten tvil. Det er i nabolaget kommende klassekamerater bor! Dessuten kan begge foreldrene hente og bringe lettere enn om barnehagen er nært den enes jobb.

(Vi har barnehage 70 m fra huset vårt).

Skrevet

Nært hjemmet helt klart.

Vi har barnehagen 100 meter hjemmefra og det er supert.

Tenk om du ikke skal på jobb en dag, kanskje du skal til tannlegen som ligger rett ved hjemmet men så må du dra helt til barnehagen og levere og så tilbake igjen.

Ungene bor som regel i nærområdet så bedre å bli kjent med dem.

Ville valgt nærområdet uten tvil..

Barna går på tur i området og kjenner seg igjen. Der bor jeg f eks..

Skrevet

Nært hjem helt klart. Står pt på ventelist for å få byttet til en barnehage her hvor vi bor. Har barnehageplass som er nært både min jobb om mannen min sin jobb. Dette har fungert fint fram til nå, har hatt kortere dager og vi kunne hentet fort dersom hun har blitt syk. Men nå er jeg høygravid og vi får det litt mer knølete med henting/levering. Enten får hun lange dager i b.hagen (om min mann henter og leverer), ellers så får vi den utfordringen med å ha med liten baby på buss for å hente storesøster i b.hage. Alt lar seg gjennomføre, men jeg ønsker b.h.plass her vi bor........ Ikke minst pga å bli kjent med jevnaldrende i nabolaget samt deres foreldre.

Skrevet

Vi har valgt nå- barnehage nær hjemmet!

De to eldste har fortsatt i barnehagen de har gått i fra de begynte i barnehage. Det var nærme der vi bodde før vi flyttet for to år siden. Jeg kjører den veien til jobb nå også så det er ikke noe problem.

Siden de da var så knyttet til sine venner der lot vi de fortsette.

Da eldste begynte på skolen her kjente hun ingen. Det gikk jo bra, men jeg ser enda at hun kan bli litt utenfor siden "alle" de andre kjenner hverandre fra de var små!

Da lilleknott begynte i barnehagen i fjor valgt vi samme barnehage rett og slett på søskenprioritering..... Vi var jo avhengig av barnehageplass til han så da tok vi ingen sjangser....

Men til høsten begyner mellomste på skolen og da søkte vi han over til en barneh. rett i nærheten av her vi bor- og fikk plass::)

Så nå får vi samlet alle her pluss at minste som skal gå i 4 år til, blir kjent med andre barn han skal gå på skole med.

Skrevet

Takk for alle svar. Spesielt du som minte meg på at det er greit å kunne spasere til barnehagen når man har en liten baby i tillegg, i stedet for buss/tog. Vi planlegger nr. 2 i 2011. Jeg får ringe til kommunen min og spørre hvordan det ligger an i morgen.

Skrevet

Jeg hadde helt klart valgt barnehage nærmt hjemme.. Minsten liker ikke å kjøre bil:(

Skrevet

eneste fordelen med å ha barnehagen nært jobb, er at barnet ikke får lenger jobbdag enn deg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...