Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og må innrømme at jeg er mye mer bekymret nå enn da...

Jeg er i et trygt forhold, har en god bosituasjon, men min økonomi er ikke bedre enn sist gang.. Men greier meg alltid :)

Siden da har helsa mi desverre blitt verre, og har fått påvist fibromyalgi. Men er fremdeles under utredning, fordi det kan være leddgikt i tillegg... Så nå skal jeg gå 9 måneder uten medisiner.. Sliter allerede.

Det som bekymrer meg mest er overvekta mi. Første gang veide jeg små 57 kg de første 2 trimester. Så gikk jeg opp 30 kg, og det har holdt seg her... I tillegg stumpa jeg røyken til nyttår, og det har gjort at jeg har blitt enda tyngre. Nå er jeg over 100 (grøss) og fremdeles går jeg opp. Matlysten min er dårlig, og pga smertene mine får jeg ikke gått så mye som jeg ønsker og pleier. (har to hunder og trimme med)

Etter det legen min sier, så er jeg nå uke 7 + 6. Har hatt en ufattelig kvalme de siste to ukene, men ikke oppkast. Dette er mye tidligere enn med forrige, og også lenger.

Dette ble et rotete innlegg, uten mye mening... Men er litt godt å få lufta seg til andre ventende ;)

Tross alt super-overlykkelig her jeg sitter :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer med spira, det var mye annet rundt deg, men som du selv skriver "en klarer seg alltid på en eller annen måte". Vær glad og nyt graviditeten:))

Skrevet

Uansett om du har dårlig eller god råd, og du er tynn eller tykk- så kan du være en fantastisk mamma for dette lille barnet.

Akkurat som du sikkert er for den eller de du har fra før.

Kvalmen pleier å gi seg etterhvert. Og smertene kan du midlertidig bli kvitt under graviditeten.

Jeg hadde migrene to dager i uken i snitt før jeg ble gravid.

Nå er jeg i uke ellve, og har ikke hatt en eneste dag med vondt.

Og når barnet kommer er det så veldig verdt alle plagene. :)

Skrevet

hei,

Dette er akkurat som å lese om meg selv.jeg er i samme situasjon som deg.Med samme sykdom og medisiner.

har en sønn på snart 10år også 2 hunder,he he.

Kan du ikke legge med til som venn og sende meg 1 brev?

Lykke til:)

Skrevet

ser det står at jeg er 9 uker på vei på min side her inne... det er jo en smule feil da :P

er nok bare 8.. skjønner virkelig ikke hvordan de har fått det til :P

flere det er feil på?

Skrevet

Jeg er i nøyaktig samme situasjon som deg :) Jeg er 38 år, har fibromyalgi og hypermobile ledd og er kraftig overvektig.

Går flott for meg uten medisiner fordi min plager sitter i korsrygg og bekken og under svangerskap blir dette mykere og jeg får mindre smerter.

Jeg er 9+1 i dag.

Du får gjerne sende meg en PM om du lurer på noe. Var gravid for 2 år siden også ;)

Skrevet

her har desverre smertene bare blitt verre...

sliter en del med leddplager i føtter og hender, og det eneste jeg kan merke er bedre er henda.. takk og pris :)

men jeg har merka en del plager med halebeinet... kan dette settes i sammenheng med bekkenet?

hadde visstnok bekkenløsning med forrige, men hadde ikke noe smerter da. og formen var i grunn helt på topp..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...