Gå til innhold

Er det bra å spise rå kjøttdeig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns det er så godt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Men det er godt.

Skrevet

Å fy og fy! Kjøttdeig er ekkelt nok i seg selv, om man ikke skal spise det rått og få i seg alle bakteriene i tillegg...

Skrevet

Nei, men gjør som meg, bruk karbonadeig. det kan du spise.

Skrevet

Vel... biff tartar er jo rå kjøttdeig med krydder, og rått egg oppå der igjen. Så det er vel ikke farlig, men kan aldri tenke meg at jeg skulle klart å holde det nede i lengden ;-)

Skrevet

JA!! Man får fin,gyllen og glødende hud!! tennene blir hvitere! Håret blir utrolig mye sterkere,å man får en vanvittig fin glans!!! for ikke å snakke om kroppen,den føles såå mye bedre,tarmene fungerer utrolig mye bedre,å man har mye lettere for å gå ned i vekt!!! SÅ SPIS MASSE RÅ KJØTTDEIG DERE!!! :)

Skrevet

Biff tartar kan jo også være farlig da. Har man uflaks får man ecoli eller toxoplasmobakterier i seg. Eller salmonella fra egget. Men sjansen er ikke stor.

Skrevet

Spiser enten karbonadedeig eller mager svinekjøttdeig da, kjøttdeig syns jeg er i litt ekkelt :/

Hi

Skrevet

Hvis man spiser norske egg, så er det ingen fare for å få salmonella fra egget, men at man ikke bør spise rå kjøttdeig/karbonadedeig el er jeg helt enig i med fare for smitte.

Skrevet

Det er ikke noe bedre med karbonadedeig eller svinekjøttdeig med tanke på bakteriene.

På biffen ligger bakteriene på utsiden av kjøttet, så den trenger ikke være gjennomstekt, men når man maler kjøttet blir jo bakteriene blandet inn i hele massen. Svinekjøtt skal være gjennomstekt uansett.

Skrevet

Æsj!

Smaker ekkelt og lukter enda verre...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...