svirrehodet Skrevet 22. mars 2010 #1 Skrevet 22. mars 2010 det kommer litt puss fra øyet, er ikke det øyekatarr da? Må man virkelig ha det i et par dager før man får antibiotikadråper? Blir jo ta et par dager fri fra jobb da, bare for å få de dråpene jeg kunne fått i dag, slik at minsten kan i bhg i morgen...
Gjest ->>- Skrevet 22. mars 2010 #2 Skrevet 22. mars 2010 Jo, det kan godt være øyekatarr (konjunktivitt). Problemet med disse er at de kan forårsakes av både virus og bakterier. Antibiotika er bare effektivt mot bakterielle infeksjoner. I tillegg går de gjerne over av seg selv omtrent like kjapt som de gjør med behandling. Det er ikke lenger anbefalt at man behøver å holde barna hjemme ved lett øyekatarr, og "litt puss fra øyet" høres så avgjort lett ut. Mange barnehager er ikke oppdaterte på anbefalingene når de insisterer på at ungene skal stappes med antibiotika før de får komme tilbake.
svirrehodet Skrevet 22. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 22. mars 2010 men det blir jo anbefalt med antibiotika til virus også, da det er lett å få bakteriell infeksjon også.. Jeg vil helst slippe antibiotika,da jeg selv ble proppet med dette da jeg var liten. Må gå på skikkelig hestekurer nå for å få noe virkning overhodet. Ikke bra for kroppen! Tusen takk for svar, hurra, da blir det bhg, og jeg slipper overtid og jobbing i helga
Gjest ->>- Skrevet 22. mars 2010 #4 Skrevet 22. mars 2010 I USA, kanskje. Det er ikke del av de norske retningslinjene å pøse på med antibiotika sånn uten videre. Praksis hos fastleger varierer nok, siden retningslinjene også har blitt endret mye her opp gjennom. God bedring til ungen.
svirrehodet Skrevet 22. mars 2010 Forfatter #5 Skrevet 22. mars 2010 Takk pila, har du forresten noen steder hvor jeg kan hente informasjon om anbefalingene? Slik at jeg kan videreformidle dem til bhg`? Hadde satt stor pris på det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå