★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 22. mars 2010 #1 Skrevet 22. mars 2010 ehh...syns dette hørtes rart ut men har noen av dere hørt at mye kvalme betyr at den lille fester seg bedre???det fikk jeg høre idag...og jeg er ikke kvalm...ikke noe sånn veldig ihertfall....8+0 idag..
Linn2007 Skrevet 22. mars 2010 #2 Skrevet 22. mars 2010 Fastlegen sa det til meg, men da jeg gjenga det til gynekologen sa hun bare "sa han det? fint dét" hehe... så jeg vet ikke ;-) Det er vel bare som en trøst til oss som sliter med denne grusomme kvalmen - tanken på å miste når man har slitt seg gjennom uker med kvalme er ganske uutholdelig... nesten som om jeg ikke hadde orket å begynt på nytt........ men tanken på å miste er nok like kjip uansett...
snartmammapåny Skrevet 22. mars 2010 #3 Skrevet 22. mars 2010 Den har jeg aldri hørt før. Har hørt at mye kvalme blir jente, lite kvalme blir gutt da... Med nr 1 så var jeg ikke kvalm i det hele tatt, han spring rundt her og er 3 år nå. Med nr 2, som ble SA, var jeg mye kvalm og det gikk ikke så bra.Mistet i uke 8. Nå med nr 3 er jeg hakke mer kvalm enn sist.. er i uke 6 så vanskelig å si hvordan dette går enda Håper på det beste!
Nat27 Skrevet 23. mars 2010 #4 Skrevet 23. mars 2010 Det er vel egentlig gjort veldig lite forskning på hvorfor man er kvalm..Men den mest logiske forklaringen jeg har hørt hittil er at noen kvinner reagerer på at HCG hormonet stiger, mens andre tåler denne stigningen bedre. Mine erfaringer: 1. svangerskap: overhodet ingen antydning til kvalme eller "uggenhet". Ingen symptomer på graviditet I DET HELE TATT før spark i uke 15 og bekkenløsning i mnd 7. (Fikk en nydelig jente som i dag er 8 år) 2. svangerskap: var ekstremt dårlig og oppholdt meg stort sett på badet over doen i de 8 ukene det svangerskapet varte. Kvalmen var uutholdelig! Denne gangen: er i 10. uke og har vært ganske uggen i et par uker. Dette gikk plutselig over nå på søndag, og siden har formen vært herlig fin! Var til lege i går, og alt står veldig bra til Poenget mitt er vel at du ikke trenger å bekymre deg for at du ikke er kvalm. 7 av 10 er kvalme, og du er rett og slett en av de heldige! Nyt det! )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå