Gå til innhold

Opptjening av foreldrepenger uten fast jobb

bellas

Anbefalte innlegg

Lurer litt på dette med foreldrepenger, dagpenger og vikarjobbing. Er 14 uker på vei, og skal ut i permisjon i slutten av august. Pr.dags dato har jeg ingen fast jobb. Mottar dagpenger. Som jeg har forstått på Nav sine sider så teller dagpenger som opptjening.

Er det slik at siden jeg ikke har fast jobb, tar dem de 6 beste av de 10 siste mnd når dem beregner foreldrepenger? Jeg har 2 1/2 mnd med sykemelding (nov, des og halve jan.) som etter mine beregninger skal telle med.

F.om april skal jeg jobbe 50% i ett vikariat på mndsbasis. Tror jeg kanskje kan få jobbe helt frem til permisjon, men er ikke sikker. I første omgang er det april. Vet jeg kan jobbe 50% uten å miste de resterende dagpengene, men vet ikke om det er noen grense for hvor mye jeg kan tjene? Skal jobbe på provisjon, og da kan man fort tjene noen kroner mer enn i vanlig fulltidsjobb. Når jeg skal søke om foreldrepenger, skal jeg da bare levere inn alt jeg har av lønnslipper osv?

Også lurer jeg på om de regner med de 2 1/2 mnd jeg gikk sykemeldt, selv om jeg ikke jobbet noe i februar og mars? Det er så vanskelig dette her, og det er jo umulig å få vite hos Nav hva man har KRAV på. De svarer så unnvikende.. :(

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...