milliemor :) Skrevet 22. mars 2010 #1 Skrevet 22. mars 2010 Lillegutt sover 4-5 timer i vogna på formiddagen og ca 2-3 timer på ettermiddagen og han sover ikke særlig bra om natta. Skal jeg bare la han få han den lange og gode søvnen på formiddagen eller vekke han og håpe han sover bedre til natta?
Renate har ♂09, ønsker 1 til Skrevet 22. mars 2010 #2 Skrevet 22. mars 2010 Hmm.. Da sønnen min var såpass liten var han våken 2 timer og sov 1 time - 1,5. Så veldig bra om natta - 12 timer (med måltider i mellom da, selvfølgelig) Så kan hende at når han ikke sover så lenge, sover han heller ikke så tungt, og sover bedre på natta. Men alle barn er jo forskjellige, så man må nesten bare prøve seg fram Lykke til!
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 22. mars 2010 #3 Skrevet 22. mars 2010 Jeg ville bare latt han sove. Ikke sikkert sovinga på dagen har noe med nattesøvnen å gjøre heller, det kan jo være andre årsaker. Søvn avler søvn sa helsesøster til meg.
Vimsetrollet Skrevet 24. mars 2010 #4 Skrevet 24. mars 2010 Med førstemann fikk jeg råd om å passe på at han fikk i seg mat hver 3. time på dagen for å slippe så mye sulten baby på natt, men det er kanskje ikke det som er problemet? Etter at babyen hadde spist kunne han sove videre igjen hvis han ønsket det. Dette funket bra. Denne gang har jeg ei snuppe som ikke er glad i mat og legger på seg lite, og har igjen blitt anbefalt å vekke henne så hun får i seg mat hver 3. time, og det funker utrolig dårlig. Tilslutt nektet hun helt å spise - tror hun ble helt sprø av å aldri få sove seg ferdig selv. Dette var ikke mye til råd, men min erfaring er hvert fall at forskjellige ting funker på forskjellige unger.. Jenta mi er forresten 2 mnd og sover fortsatt veldig mye på dagen. Tror de trenger mye søvn når de er så små.
abella Skrevet 24. mars 2010 #5 Skrevet 24. mars 2010 Lengde på dagsøvn har som regel ikke noe med hvor godt babyen din sover om natta. Lengde på dagsøvn henger som regel sammen med lengde på nattesøvn, slik at babyen sover de timene den trenger i løpet av et døgn. Men når du skriver 'sove bedre om natta' regner jeg ikke med at du tenker på lengde, men antall oppvåkninger og hvor fort han sovner igjen? Ellers enig i at mat hver 3. time på dagtid er et bra i denne alderen. Da får han mesteparten av den maten han trenger på dagtid og sover antagelig bedre på natta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå