Gå til innhold

Noen som fremdeles er kvalme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må bare klage litt, er så dårlig, så dårlig.. I går kastet jeg opp 8 ganger! I dag er jeg litt bedre. Jeg merker at det går flere og flere dager mellom de veldig dårlige dagene, men med en gang jeg prøver å gjøre noe annet enn å ligge på sofaen, gå kort tur etc, så kommer de. Jeg blir rett og slett sjuk! Jeg lever på lyse knekkebrød og cola, har gått ned 5 kg, har ikke lyst på noe mat i det det hele tatt:( I mitt forrige svangerskap, ga kvalmen seg i uke 17, håper den gjør det denne gangen også, er nå i uke 14!! Gleder meg til å virkelig nyte at jeg er gravid, ikke misforstå meg, jeg er fantastisk takknemlig for at jeg er gravid, og vet at det er verd det, men dette blir mitt siste barn, orker ikke dette flere ganger!!

Hvordan har dere andre det som fortsatt er kvalme? Noen som har erfaring med at det gir seg på denne tiden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei hei, så "godt" å høre at det er andre som har det sånn å.

selv om jeg skulle ønske vi kunne slippe, jeg har også en fra før.

opplevde det samme da da ga det seg ved 17-18 uke.

er 13 uker nå. tar kvalmestillende , bruker sea band, spiser gjevnlig, gjør alt for å holde kvalmen under kontroll.(må legge til at jeg har liggi på sykehus med intravenøst totalt 18 dager hittil.)

håper det gir seg for oss snart, lukke til vidre!!!

Skrevet

Hei!

huff det er gruuuusomt å ha det sånn. Jeg er andregangs og har spydd fram til nå, uke 17. syns det ble "bedre" fra uke 14, men har da spydd annenhver dag ca. Har tatt litt postafen for å få litt fri-det hjalp men det har du kanskje allerede tatt? Syns energien ble bedre også fra uke 14. Men-spyingen har sin pris, har ikke lyst på noe mat utenom junk og potetgull. Matlei rett og slett.

Skrevet

Heia!

Stakkars,stakkars dæ :( Føle sånn med dæ!!!

Æ har plagdes ufattelig mye med kvalme den hær gangen, varte helt til uke 24 :( Med gutten min gikk den over i uke 13.

De fleste blir bedre i tia du e i nu, men så har du dem som plages litt lengre :(

Håpe du snart vil føle dæ bedre! Bruk Afipran om du har det og ellers kan syrlige grønne epler, samarin og tørre, salte kjeks hjelpe. God bedring! Seaband gikk æ med helt til for nån uker sia, så bare å kjøre på med dem også :)

Skrevet

føler med dere...

Jeg kasta opp idag... igjen... uke 22 tror jeg... ;-)

Men det går bedre og bedre. Ikke hver dag lenger. Helst når jeg stresser litt avsted på morgenen.

Har BRA matlyst :-)

Sist stoppa d i uke 16.

Skrevet

Jeg er 14+1, og i går var første dagen på så lenge jeg kan huske at jeg ikke var kvalm :D men, i dag var det tilbake igjen desverre... :( litt sånn "haha jeg lurte deg" humor fra kroppen min, for jeg hadde håpet det endelig skulle gi seg :P

Skrevet

Jeg er 23+2 og har fremdeles brekkninger om morgen..

Men heldigvis ikke kvalm hele døgnet lengere ;)

Skrevet

Takk for svar og gode råd:)Faktisk godt å høre at jeg ikke er alene, selv om jeg ikke unner noen dette! Blir så lei av å høre at det skal vel gi seg nå, jeg hører de sier det, men det gir seg jo ikke. Er 100 prosent sykemeldt, har ikke sjangs til å jobbe enda, men får bare prøve å se positivt på det, det er jo bare en veldig kort del av livet:)

Jeg tok kvalmestillende når det stod på som værst, men syntes ikke jeg hadde noen nytte av det, skal prøve igjen nå som det det ikke er så ille. Sure grønne epler er kjempegode, problemet er at det blir for surt for magen og de er IKKE så gode å kaste opp, hehe..

Har prøvd akupunktur, det hjalp ikke. Cola og kokt kaldt vann har fungert greit og lyst brød og knekkebrød. Pasta går også greit. Pæreis er det eneste som er forfriskende godt, takk facebook for at den er tilbake:) Skal prøve samarin:)

Skrevet

Er i uke 18 og har fortsatt dager der jeg er elendig. Er ikke så gale som i begynnelsen og det går somregel bra om jeg spiser regelmessig og passer på å ikke bli sulten. Viss jeg først greier å bli sulten, er hele dagen ødelagt. Da får jeg ikke i meg noe som helst resten av dagen og ender med å spy og brekke meg av hver minste lukt av mat.

Skrevet

Var selv kvalm til uke 17 ca. En lettelse å bli ferdig å endelig greie å gjøre noe i huset, og ikke minst greie å komme tilbake på jobb :) Håper det går like bra med deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...